Publication: Laboratuvar Hayvanı Yetiştiriciliği Dersi Alan Öğrencilerin Klinik Beceri Kazanımlarına Yönelik Düşünce ve Beklentileri İle Uygulama Sonunda Kazanımları ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu çalışmada, laboratuvar hayvanı yetiştiriciliği dersi alan öğrencilerin klinik beceri kazanımına yönelik düşünce ve beklentileri ile uygulama sonundaki başarıları ve kaygı düzeylerinin anket çalışması ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Ankete yüz otuzsekiz öğrenci katılmıştır. Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği ve literatür kullanılarak oluşturulan önerme ve sorulara anket yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerin uygulama dersi öncesi ve sonrasında uygulamaya ilişkin görüş ve beklentileri toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark (P<0.05) bulunmuştur. Uygulama dersi sonrası uygulamaya yönelik görüş ve beklenti toplam puanı, uygulama dersi öncesi uygulamaya yönelik görüş ve beklenti top-lam puanından yüksek bulunmuştur (P<0.01). Uygulama dersi sonrasında durumluk kaygı (P<0.05) ve sürekli kaygı toplam puanı (P<0.01) öncesine göre daha düşük bulunmuştur. Uygulanan eğitimin öğrencilerin klinik beceri ka-zanımlarında fark yarattığı ve duygu durumlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi
Volume
21
Issue
2
Start Page
92
End Page
98
URI
https://doi.org/10.32707/ercivet.1515254
https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1255782/determination-of-the-ideas-and-expectations-of-the-students-taking-the-laboratory-animal-breed-ing-course-towards-their-clinical-skills-acquisition-and-their-achievements-and-anxiety-levels-at-the-end-of-the-application
https://hdl.handle.net/20.500.12712/46255
https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1255782/determination-of-the-ideas-and-expectations-of-the-students-taking-the-laboratory-animal-breed-ing-course-towards-their-clinical-skills-acquisition-and-their-achievements-and-anxiety-levels-at-the-end-of-the-application
https://hdl.handle.net/20.500.12712/46255
