Publication:
Laboratuvar Hayvanı Yetiştiriciliği Dersi Alan Öğrencilerin Klinik Beceri Kazanımlarına Yönelik Düşünce ve Beklentileri İle Uygulama Sonunda Kazanımları ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, laboratuvar hayvanı yetiştiriciliği dersi alan öğrencilerin klinik beceri kazanımına yönelik düşünce ve beklentileri ile uygulama sonundaki başarıları ve kaygı düzeylerinin anket çalışması ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Ankete yüz otuzsekiz öğrenci katılmıştır. Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği ve literatür kullanılarak oluşturulan önerme ve sorulara anket yöntemi uygulanmıştır. Öğrencilerin uygulama dersi öncesi ve sonrasında uygulamaya ilişkin görüş ve beklentileri toplam puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark (P<0.05) bulunmuştur. Uygulama dersi sonrası uygulamaya yönelik görüş ve beklenti toplam puanı, uygulama dersi öncesi uygulamaya yönelik görüş ve beklenti top-lam puanından yüksek bulunmuştur (P<0.01). Uygulama dersi sonrasında durumluk kaygı (P<0.05) ve sürekli kaygı toplam puanı (P<0.01) öncesine göre daha düşük bulunmuştur. Uygulanan eğitimin öğrencilerin klinik beceri ka-zanımlarında fark yarattığı ve duygu durumlarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Erciyes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi

Volume

21

Issue

2

Start Page

92

End Page

98

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By