Publication:
Sosyal Medyanın Genç Kuşak Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkisi: Amasya'da Bir Araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Sosyal ve teknolojik dönüşümün olağanüstü bir hızda gerçekleştiği bir çağa tanıklık eden ve internetle genç yaşta tanışmış olan ve ilk kez oy kullanacak genç seçmenlerin siyasi tercihlerinin nasıl şekillendiği, hem siyasi partiler hem de akademik çevrelerin üzerinde önemle durduğu bir konudur. Siyasi partiler ve parti liderleri, siyasi hedeflerini gerçekleştirmek için özellikle sosyal medyada siyasal iletişim stratejilerine yönelmektedir. Bu çalışmada, siyasi partilerin ve parti liderlerinin sosyal medya üzerinden yürüttüğü siyasal iletişim faaliyetlerinin ilk kez oy kullanacak genç seçmenlerin oy verme davranışı üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya'da ikamet eden 18-20 yaş aralığında olan, 24 Haziran 2018 seçimlerinde ilk defa oy kullanacak bireyler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemi olarak ise basit rastgele örnekleme tekniği ile belirlenen 428 kişi seçilmiştir. Bu araştırmaya göre, ilk kez oy kullanacak her on genç seçmenden dokuzundan fazlasının sosyal medyayı her gün kullandığı ve yaklaşık her üç gençten birinin gündemi takip etme amacını taşıdığı bulgusuna ulaşıldığından, sosyal medyanın siyasi parti ve liderleri için önemli bir siyasal iletişim alanı olduğu gözlemlenmektedir. Dahası, ilk kez oy kullanacak genç seçmenlerin yaklaşık üçte birinin siyaseti özel olarak sosyal medyadan takip ettiği, yaklaşık üçte birinin de zaman zaman takip ettiği sonucuna varılmıştır. Tüm bu verilerin yanında, siyasi kampanyaların her on katılımcıdan dördünün oy tercihlerinde etkili olduğu sonucuna varıldığından, ilk kez oy kullanacak genç seçmenler üzerinde siyasal iletişim faaliyetlerinin önemi göze çarpmaktadır. Araştırmada ulaşılan sonuçlarda, katılımcı grubun demografik özellikleri ile sosyal medya kullanımına ilişkin tercihleri arasında yaş haricinde cinsiyet, gelir ve eğitim durumu düzlemlerinde önemli örüntüler saptanmıştır. Bu araştırmada; siyasal iletişimi etkili kullanan siyasi parti liderlerinin ilk kez oy kullanacak genç seçmenleri etkilemede önemli bir avantaj sağlayacağı bulgusuna ulaşılmıştır. İlk kez oy kullanacak genç seçmenlere sosyal medya üzerinden doğru ve aktif biçimde ulaşan siyasi partiler ve liderleri siyasal iletişim stratejisinde önemli bir hamle gerçekleştirmiş olacaklardır.
How political preferences of young voters who have witnessed an era of social and technological transformation at an extraordinary pace and met young people on the internet and who will vote for the first time is a matter that both political parties and academic circles place emphasis on. Political parties and party leaders are turning to political communication strategies, especially in the social media, to achieve their political goals. In this study, political communication activities conducted by political parties and party leaders on social media are being investigated on the voting behavior of young voters who will vote for the first time. Questionnaire form was used to collect research data. The researchers' universe constitutes the first individuals to vote in the June 24, 2018 elections, who are between the ages of 18 and 20 who reside in Amasya. As the research sample, 428 individuals selected by simple random sampling technique were selected. According to this research, it is observed that social media is an important political communication area for political parties and leaders, since every ten young voters who will vote for the first time use social media more than nine every day and one of every three young people has the aim of following the agenda. What's more, about one-third of the young voters who will vote for the first time have come to the conclusion that from time to time, about one-third, which politics has followed privately from social media. In addition to all these data, the political communication activities on the young voters who will vote for the first time are the result of the fact that political campaigns are effective in voting preferences of four out of every ten participants. In the results reached in the survey, the demographic characteristics of the participant group and their preferences regarding the use of social media were found to be important patterns in terms of gender, income and educational status except age. In this study; it has been found that political party leaders who use political communication effectively will have an important advantage in influencing young voters to vote for the first time. Political parties and leaders who reach the young voters who will vote for the first time correctly and actively through the social media will have made an important move in the political communication strategy.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

180

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By