Publication: Dijital İletişim ve Aktivizm: İran’da Başörtüsüne Yönelik Eylemler ve Beyaz Çarşamba Örnekleri
Abstract
Politik, sosyal, çevresel veya dini nedenlerle ortaya çıksa da aktivizm aslında değişimi ve etkiyi hedeflemektedir. 70'lerin ortalarında ortaya çıkan aktivizm terimi, tarihi değiştirme ve toplumsal etki oluşturma gücüne atıfta bulunmaktadır. Bu araştırmanın odak noktası, aktivist halkla ilişkilerinin aktivist eylemlerde nasıl rol oynadığıdır. Çalışmada ilk olarak aktivizm kavramının tanımlamaları, aktivizm araçları ve aktivistler tarafından kullanılan taktiklerin neler olduğu açıklanmıştır. Daha sonra aktivizm kavramı halkla ilişkiler disipliniyle ilişkilendirilmiştir. Aktivist halkla ilişkiler, aktivist halkla ilişkiler stratejileri ve sanal ortamda aktivist halkla ilişkiler başlıkları incelenmiştir. Bulgular bölümünde örnek olay incelemesi olarak İran’da gerçekleştirilen aktivist eylemler ve Beyaz Çarşamba örnekleri ele alınmıştır. İran’da yaşanan baş örtüsüne karşı yapılan eylemlerde ve Beyaz Çarşamba hareketlerinde aktivizm ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak üzere belirli başlıklarla konu ile ilişkili haberler ve haber metinleri nitel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Son olarak araştırmadan elde edilen sonuçlar açıklanmıştır. Araştırmanın sonunda İran’da gerçekleştirilen aktivist hareketlerin birçok farklı stratejiden yararlandığı tespit edilmiş ve aktivist halkla ilişkiler stratejileri ile yakından ilgili olduğu sonucuna varılmıştır.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Volume
12
Issue
1
Start Page
331
End Page
361
