Publication:
Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

dc.contributor.authorÇobanoğlu, Elif Omca
dc.contributor.authorTağrikulu, Pınar
dc.contributor.authorBekdemir, Ünsal
dc.date.accessioned2025-12-10T23:22:27Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Giresun Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada 6. Sınıf öğrencilerine yönelik, 6. Sınıf öğretim programında 5. Öğrenme alanı olarak yer alan Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanında bir başarı testi geliştirmek hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda test planının hazırlanması, madde havuzunun oluşumu, maddelerin gözden geçirilmesi, deneme formunun uygulanması ve madde analizi (Başol, 2018) basamaklarına uygun olacak şekilde başarı testi geliştirilmesi süreci yürütülmüştür. Öğretim programına bakıldığında bu öğrenme alanının 6 tane kazanımdan oluştuğu, her bir kazanımın ise kendi içinde oldukça kapsamlı olduğu saptanmıştır. Dolayısıyla her bir kazanımı kapsayan, çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir başarı testinin geliştirilmesi için detaylı bir araştırma ve geliştirme süreci yürütülmüştür. Yenilenmiş Bloom taksonomisine uygun olacak sorular hazırlamak için sınavlarda çıkmış örnek sorular, ders kitapları ve soru örnekleri incelenerek bir madde havuzu oluşturulmaya çalışılmıştır.Bu noktada hiçbir soru doğrudan alınmamış, tüm soruların araştırmacı tarafından özgün şekilde hazırlanması sağlanmaya çalışılmıştır.Samsun ilinde ortaokul seviyesinde öğrenim görmekte olan 379 öğrenci ile başarı testinin geçerlik ve güvenirlik çalışması yürütülmüştür. Çalışmadan elde edilen verilere göre geçerli ve güvenilir bir başarı testi elde edilmiştir. Geliştirilen başarı testinin eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin ön bilgilerinin ve öğrenme çıktılarının tespit edilmesinde kullanılabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.953899
dc.identifier.endpage2004en_US
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1984en_US
dc.identifier.trdizinid503072
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.953899
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/503072/uretim-dagitim-ve-tuketim-ogrenme-alanina-yonelik-akademik-basari-testi-gelistirme-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35587
dc.identifier.volume22en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarı Testi Geliştirme: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files