Publication:
Hollywood Sinemasında Oryantalizm Olgusuna Bir Bakış: Hidalgo (2004) Örneği

dc.contributor.authorKılınç1, Uğur
dc.date.accessioned2020-06-21T10:35:18Z
dc.date.available2020-06-21T10:35:18Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜen_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Samsun, Türkiye -- ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ --en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Hollywood sineması filmlerinden biri olan Hidalgo (2004) filmi üzerinden "oryantalizm" olgusu incelenecektir. Çalışmanın amacı, oryantalizmin tarihsel ve epistemolojik yapısını ele almak ve bu birikimi, seçilen filmde yer alan oryantalist söylem pratikleri üzerinden incelemektir. Bu amaç kapsamında, ilk olarak oryantalizm olgusu ile ilişkili olan "kimlik" ve "temsil" kavramları incelenmektedir. Oryantalizm kavramını kuramsal bir yapıya yerleştirdiği kabul gören Edward W. Said'in düşünceleri bu incelemenin temelini oluşturmaktadır. Daha sonra, oryantalist söylem bağlamında kısaca Hollywood sinemasına değinilmektedir. Son olarak, Hollywood yapımlarından biri olan Hidalgo (2004) filmi eleştirel söylem çözümlemesi bağlamında incelenerek, bu filmdeki oryantalist söylemlerin sorgusu yapılmaktadır. Yapılan çalışma ile Batı'nın yüzyıllar önce yarattığı oryantalist söylemlerin 2000 yılı sonrası Hollywood sinemasında devam ettiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the concept of "orientalism" will be analyzed through one of the Hollywood movies, Hidalgo (2004). The aim of this study is to discuss the historical and epistemological structure of orientalism in detail and analyze the data through the orientalist discourse that the movie embodies. In terms of this aim, the concepts of "identity" and "representation" will be studied as related concepts to orientalism in the first place. This study is based on the views of Edward W. Said who has been accepted to have established a theoretical structure for the concept of orientalism. Afterwards, Hollywood cinema will be mentioned briefly in terms of orientalist discourse. In conclusion, as one of the examples of Hollywood cinema, Hidalgo (2004) will be analyzed under the orientalist discourse reviewed in the context of critical discourse analysis. With this study, it has been concluded that the orientalist discourse created by the West centuries ago still continues to exist in Hollywood cinema after the year 2000.en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.identifier.issn1301-7241
dc.identifier.issn2149-9098
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU16WXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/8669
dc.identifier.volume19en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.journalKültür ve İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleHollywood Sinemasında Oryantalizm Olgusuna Bir Bakış: Hidalgo (2004) Örneğien_US
dc.title.alternativeAn Overview of the OrientalismConcept in Hollywood Cinema: Analysis of Hidalgo (2004)en_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files