Publication:
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterliklerini Etkileyen Faktörler ve Bunların Lisans Programıyla İlişkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin özel alan\ryeterliklerini etkileyen faktörlere ilişkin görüşlerini lisans eğitimi\rbağlamında incelemektir. Bu amaç doğrultusunda bilimsel etik\rilkelerine uygun olarak Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nden mezun\rolup farklı illere atanmış 12 sosyal bilgiler öğretmeninin görüşüne\rbaşvurulmuştur. Araştırmada nitel yaklaşım benimsenmiştir.\rİçerik analizi yapılarak elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin,\rsosyal bilgiler özel alan yeterlikleri üzerinde birçok faktörün\retkili olduğu; bu yeterliklerin bir kısmını lisans eğitimiyle\rkazanabildikleri ancak bazı yeterlikler konusunda eksiklikleri\rolduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler\röğretmenlerinin en güçlü yeterlik alanlarının Öğrenme-Öğretme\rSürecinde Alan Bilgisini Kullanma (ÖÖSABK); en zayıf yeterlik\ralanlarının ise Okul, Aile ve Toplumla İş Birliği Yapma (OA ve\rTİY) yeterlik alanı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca özel alan\ryeterliklerini kazandırmada en etkili lisans derslerinin\röğretmenlik uygulaması, özel öğretim yöntemleri ve okul\rdeneyimi gibi uygulamalı dersler olduğu; ancak çeşitli nedenlerle\rölçme-değerlendirme, topluma hizmet uygulamaları, iletişim gibi\rderslerin ise verimsiz dersler olarak nitelendirildiği görülmüştür.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

11

Issue

2

Start Page

661

End Page

683

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By