Publication: Üniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu İle Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişki
| dc.contributor.author | Öksüz, Yücel | |
| dc.contributor.author | Kılıç, Sena | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-10T23:24:07Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacını, üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusu ile genel aidiyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma, genel tarama modellerinden korelasyon araştırması olarak desenlemiştir. 219-2020 Eğitim öğretim yılında farklı üniversitelerde öğrenim gören 326 üniversite öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma grubu, olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden kolay örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, “Yetersizlik Duygusu Ölçeği” ve “Genel Aidiyet Ölçeği” ile elde edilmiştir. Google form aracılığı ile elde edilen verilerin analizinde, Spearman Korelasyon Testi, Kruskal Wallis-H ve Mann- Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusu ve genel aidiyet düzeyleri arasında istatiksel olarak negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Yetersizlik duygusu puanlarının sınıf düzeyine göre değişimi Kruskal Wallis-H testi ile incelenmiştir. Kruskal Wallis-H testi sonucuna göre üniversite öğrencilerinin sınıf düzeyleri arasında yetersizlik duygusu ölçeği puanları açısından istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Yetersizlik duygusu puanlarının algılanan sosyoekonomik düzeye göre değişimi Kruskal Wallis-H testi ile incelenmiştir. Yetersizlik duygusu puanlarının algılanan sosyoekonomik düzeye göre ise istatiksel olarak anlamlı farklılaştığı bulunmuştur. Genel aidiyet duygusu puanlarının sınıf düzeyi ve algılanan sosyoekonomik düzeye göre değişimin incelendiği Kruskal Wallis-H testi sonuçlarına göre algılanan genel aidiyet duygusu puanlarının sınıf düzeyi ve algılanan sosyoekonomik düzeye göre istatiksel olarak anlamlı farklılaşmadığı bulunmuştur. Yetersizlik duygusu puanlarının cinsiyete göre değişiminin incelendiği Mann- Whitney U testi sonuçlarına göre yetersizlik duygusu puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı gözlenmiştir. Genel aidiyet puanlarının cinsiyete göre değişiminin incelendiği Mann- Whitney U testi sonuçlarına göre genel aidiyet duygusu puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.7822/omuefd.804719 | |
| dc.identifier.endpage | 225 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1300-302X | |
| dc.identifier.issn | 2548-0278 | |
| dc.identifier.issue | 2 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 216 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 443045 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7822/omuefd.804719 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/443045/universite-ogrencilerinin-yetersizlik-duygusu-ile-genel-aidiyet-duzeyleri-arasindaki-iliski | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/35842 | |
| dc.identifier.volume | 39 | en_US |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Psikoloji | en_US |
| dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu İle Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişki | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
