Publication:
Üniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu İle Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişki

dc.contributor.authorÖksüz, Yücel
dc.contributor.authorKılıç, Sena
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:07Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacını, üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusu ile genel aidiyet düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma, genel tarama modellerinden korelasyon araştırması olarak desenlemiştir. 219-2020 Eğitim öğretim yılında farklı üniversitelerde öğrenim gören 326 üniversite öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma grubu, olasılık dışı örnekleme yöntemlerinden kolay örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, “Yetersizlik Duygusu Ölçeği” ve “Genel Aidiyet Ölçeği” ile elde edilmiştir. Google form aracılığı ile elde edilen verilerin analizinde, Spearman Korelasyon Testi, Kruskal Wallis-H ve Mann- Whitney U Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusu ve genel aidiyet düzeyleri arasında istatiksel olarak negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Yetersizlik duygusu puanlarının sınıf düzeyine göre değişimi Kruskal Wallis-H testi ile incelenmiştir. Kruskal Wallis-H testi sonucuna göre üniversite öğrencilerinin sınıf düzeyleri arasında yetersizlik duygusu ölçeği puanları açısından istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Yetersizlik duygusu puanlarının algılanan sosyoekonomik düzeye göre değişimi Kruskal Wallis-H testi ile incelenmiştir. Yetersizlik duygusu puanlarının algılanan sosyoekonomik düzeye göre ise istatiksel olarak anlamlı farklılaştığı bulunmuştur. Genel aidiyet duygusu puanlarının sınıf düzeyi ve algılanan sosyoekonomik düzeye göre değişimin incelendiği Kruskal Wallis-H testi sonuçlarına göre algılanan genel aidiyet duygusu puanlarının sınıf düzeyi ve algılanan sosyoekonomik düzeye göre istatiksel olarak anlamlı farklılaşmadığı bulunmuştur. Yetersizlik duygusu puanlarının cinsiyete göre değişiminin incelendiği Mann- Whitney U testi sonuçlarına göre yetersizlik duygusu puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı gözlenmiştir. Genel aidiyet puanlarının cinsiyete göre değişiminin incelendiği Mann- Whitney U testi sonuçlarına göre genel aidiyet duygusu puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.804719
dc.identifier.endpage225en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage216en_US
dc.identifier.trdizinid443045
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.804719
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/443045/universite-ogrencilerinin-yetersizlik-duygusu-ile-genel-aidiyet-duzeyleri-arasindaki-iliski
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35842
dc.identifier.volume39en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yetersizlik Duygusu İle Genel Aidiyet Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files