Publication:
Bazı Değişkenler Açısından Milli Eğitim Müdürlüğü ile Temel Eğitim ve Orta Öğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ve İş Doyumu Düzeyleri: Amasya İli Örneği

dc.contributor.authorTepe, Nagihan
dc.contributor.authorUludağ, Zekeriyya
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:09Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Müdürlüğü (MEM) yöneticileri ile Temel eğitim ve Ortaöğretim Okulu yöneticilerinin liderlik stillerini ve iş doyumu düzeylerini tespit ederek; bu özelliklerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir değişkenlerine bağlı olarak anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Ayrıca liderlik stilleri ile iş doyumu düzeyleri arasında nasıl bir ilişki olduğunun belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Amasya ili ve ilçelerindeki Milli Eğitim Müdürlükleri ile temel eğitim ve ortaöğretim okullarında görev yapan yöneticilere “Liderlik Stilleri Belirleme” ölçeği ile “İş Doyumu Düzeyi Belirleme” ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre yöneticiler daha çok dönüşümcü liderlik stiline sahiptirler. Okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve iş doyumu düzeylerinin cinsiyet, yaş, kıdem ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Aylık gelir değişkenine göre ise okul yöneticilerin liderlik stilleri değişmezken, iş doyumu düzeylerinde 4001 TL ve üzeri aylık geliri olan yöneticilerin lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin liderlik stilleri ve iş doyumu düzeyleri ile cinsiyet, yaş, kıdem ve aylık gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin eğitim durumu değişkenine göre iş doyumu düzeyi farklılaşmazken, liderlik stillerinin lisansüstü öğrenim görmüş yöneticilerin lehine anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile iş doyumu düzeyleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmezken; Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin liderlik stilleri ile iş doyumunun yalnızca kişisel gelişim ve kariyer alt boyutu arasında orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.342020
dc.identifier.endpage170en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.trdizinid397441
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.342020
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/397441/bazi-degiskenler-acisindan-milli-egitim-mudurlugu-ile-temel-egitim-ve-orta-ogretim-okul-yoneticilerinin-liderlik-stilleri-ve-is-doyumu-duzeyleri-amasya-ili-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40310
dc.identifier.volume37en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBazı Değişkenler Açısından Milli Eğitim Müdürlüğü ile Temel Eğitim ve Orta Öğretim Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ve İş Doyumu Düzeyleri: Amasya İli Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files