Publication: Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
Abstract
Kesirler matematikteki birçok konunun temelini oluşturduğu için öğrenciler tarafından iyi\rkavranması gereken bir konudur. Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kesirler\rkonusundaki problem kurma becerileri incelenmiştir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden\rtarama türünde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya farklı devlet okullarında öğrenim görmekte olan\r216 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, kesirler konusunda beş açık uçlu sorudan\roluşan Problem Kurma Becerileri Testi (PKBT) ile toplanmış ve araştırma kapsamında\rgeliştirilen rubrik ile değerlendirilmiştir. İlgili literatür incelenerek geliştirilen rubrik, dil\raçısından anlaşılırlık, matematiksel açıdan doğruluk, problemin karmaşıklık düzeyi ve verilen\rçözüme uygunluk olmak üzere dört alt boyuttan oluşmaktadır. Veri analizi betimsel istatistikler,\rKruskal Wallis ve Mann Whitney U istatistikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri analizi\rsonuçları öğrencilerin problem kurma becerilerinin yeterli düzeyde olduğunu göstermiştir.\rAyrıca araştırma sonucunda, öğrencilerin problem kurma beceri puanlarının matematik\rbaşarılarına göre anlamlı farklılık gösterdiği ancak cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşmadığı\rbulunmuştur. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür ışığında tartışılmış, alanda yapılacak yeni\rçalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
23
Issue
2
Start Page
378
End Page
393
