Publication: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
| dc.contributor.author | Dam, Hasan | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-11T01:52:56Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, DKAB öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2019-2020 öğretim yılında 19 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi lisans programı ve İlahiyat Lisans Tamamlama (İLİTAM) uzaktan eğitim programına devam eden ve tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 784 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmada nicel araştırma türlerinden tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Üstüner tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, tutum puanlarının normal dağılım göstermemesi nedeniyle parametrik olmayan testlerden Mann Withney U testi ile Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyleri, “oldukça yüksek” düzeyde bulunmuştur. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanlarının cinsiyet, sınıf, yaş, öğretim türü, öğretim programı, kendilerini başarılı buldukları ders grubu, çalışmak istedikleri meslek alanları ve akademik başarı algılarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.21666/muefd.771362 | |
| dc.identifier.endpage | 132 | en_US |
| dc.identifier.issn | 2148-6999 | |
| dc.identifier.issue | 1 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 117 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 1150404 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21666/muefd.771362 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1150404/din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi-ogretmen-adaylarinin-ogretmenlik-meslegine-yonelik-tutumlarinin-cesitli-degiskenler-acisindan-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/47337 | |
| dc.identifier.volume | 8 | en_US |
| dc.institutionauthor | Dam, Hasan | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
