Publication:
İstanbul İlindeki Tüketicilerin Etlik Piliçlerin Beslenmesi ile Ürün Kalite Algısı, Tutum ve Davranışları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Piliç eti kalitesi üzerine beslemenin etkileri hakkında İstanbul ilindeki tüketicilerin algı, tutum ve davranışlarının ölçülmesi amacı ile bir anket çalışması düzenlenmiştir. Araştırma İstanbul ili merkez ilçelerinde, 2017 yılı içerisinde, 384 tüketici ile yüz yüze görüşme şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketiciler piliç eti satın alırken sırası ile marka, ambalaj ve renk özelliklerini tercihte ön plana aldıklarını belirtmişlerdir. Tüketicilerin % 70'i satın aldıkları piliçlerin nasıl beslendiğini, %75'i ise piliçlerin tükettiği karma yemlerin içeriğini bilmediklerini bildirmişlerdir. Ayrıca tüketicilerin %77'si etlik piliçlerin sağlıklı beslendiklerini düşünmediklerini ifade etmişlerdir. Tüketicilerin % 87'si ise etlik piliçlerin beslenmesinde hormon kullanıldığını düşündüklerini bildirirken, %91,9'u ise büyümeyi hızlandırıcı olarak antibiyotik kullanıldığını düşündüklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları İstanbul ilinde ankete katılan tüketicilerin etlik piliçlerin beslenmesi ve ürün kalitesi konusunda çok yüksek bir oranda yanlış algı içerisinde olduklarını göstermektedir. Sektör gerçekleri ile örtüşmeyen ve uzun vadede piliç eti tüketimi ve üretimi üzerine olumsuz bir baskı oluşturabilecek olan bu algıların uygun yöntemlerle düzeltilmesine ihtiyaç duyulmaktadır
A questionnaire study was conducted with the aim of determining the perception, attitudes and behaviour of consumers on the effects of feeding on the quality of chicken meat. The face to face interviews were made with 384 consumers in the provincial centers of Istanbul in 2017. The most important criteria reported by consumers during purchasing of chicken meat are brand, packaging and color characteristics Percent seventy of consumers reported that they did not know how the chicks they bought were fed and 75% reported that they do not know the contents of mixed feeds consumed by broilers. Also, 77% of the consumers did not think that broiler chickens were healthy. It was reported by 87.2% of the consumers that hormones was being used in broiler diets and 91.9% reported that they believe that antibiotics were used as an accelerator to grow. It has been observed that the consumers who participated in the survey in Istanbul have a very high perception of the nutrition of the broiler chickens and the product quality. These perceptions, which do not overlap with the realities of the industry and which may create a negative pressure on chicken meat consumption and production in the long run, need to be corrected with appropriate methods.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2018
Libra Kayıt No: 125590

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

79

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By