Publication:
Okul Öncesi Geometri Eğitim Programının Çocukların Geometri Becerilerine ve Şekilsel Yaratıcılıklarına Etkisi

dc.contributor.authorŞahin, Fatma Tezel
dc.contributor.authorKılıç, Melda
dc.date.accessioned2025-12-11T01:52:31Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempGazi Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmada “Okul Öncesi Geometri Eğitim Programı’nın (OGEP)” okul öncesi dönemdeki çocukların geometri becerileri ve şekilsel yaratıcılıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bağımsız resmi bir anaokulunda okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaşlarında 34 çocuk oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Erken Geometri Beceri Testi (EGBT) ve Torrance Yaratıcı Düşünce Testi (TYDT) kullanılarak toplanmıştır. Deney grubundaki çocuklara 10 hafta boyunca haftada 3 gün olmak üzere geometri eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki çocuklar ise MEB (2013) Okul Öncesi Eğitim Programı’na devam etmiştir. Elde edilen bulgulara göre hem deney hem de kontrol grubundaki çocukların geometri becerilerine ilişkin öntest ve sontest puan ortalamaları arasında sontest puan ortalamaları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney ve kontrol grubundaki çocukların geometri becerilerine ilişkin sontest puan ortalamaları arasında ise deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Deney grubundaki çocukların şekilsel yaratıcılıklarına ilişkin öntest ve sontest puan ortalamaları arasında sontest puan ortalamaları lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Kontrol grubundaki çocukların şekilsel yaratıcılıklarına ilişkin öntest ve sontest puan ortalamaları arasında akıcılık ve zenginleştirme boyutlarında sontestlerin lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu diğer boyutlarda ise anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol grubundaki çocukların şekilsel yaratıcılıklarına ilişkin sontest puan ortalamaları arasında ise tüm alt boyutlarda deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca geometri eğitim programının çocukların hem geometri becerileri ve hem de şekilsel yaratıcılıkları üzerindeki etkisinin uygulamalar bittikten dört hafta sonrasında kalıcı olduğu görülmüştür. Buna göre, OGEP’in çocukların geometri becerilerini ve şekilsel yaratıcılıklarını geliştirmede etkili ve etkisinin kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.819478
dc.identifier.endpage256en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.trdizinid1156247
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.819478
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1156247/okul-oncesi-geometri-egitim-programinin-cocuklarin-geometri-becerilerine-ve-sekilsel-yaraticiliklarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47245
dc.identifier.volume40en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Geometri Eğitim Programının Çocukların Geometri Becerilerine ve Şekilsel Yaratıcılıklarına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files