Publication:
Kar Amacı Olmayan Kurumlarda Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Ateş Böceği Derneği, Tema Vakfı ve Açev Örneği

dc.contributor.advisorYazar, Evrim Erdoğan
dc.contributor.authorTurgut, Kübra Pınar
dc.date.accessioned2025-12-13T09:46:30Z
dc.date.issued2019
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractSosyal pazarlama kısa vadede hedef kitlenin davranış biçimlerini ve hayat tar-zını değiştirmeyi amaçlamaktadır. Uzun vadede ise toplumsal faydaya yönelik üretim, sosyo-kültürel ve ekonomik değişim için gerekli olan politikaların oluşturulması ve uygulanmasını içerir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci kısmında sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlamanın konusu, yapısı, niteliği hakkında bilgi verilmiş online ortamlarda sosyal pazarlama örnekleri ana hatlarıyla ortaya konulmuştur. İkinci kısımda ise sosyal medya dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi, konusu, kapsamı, avantaj ve dezavantajları dikkate alınarak literatür taraması yapılmıştır. Üçüncü bölümde ise sosyal sorumluluk projelerinde pazarlama aracı olarak sosyal medyanın kullanılması nitel araştırma tekniklerinden olan içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kulla-nılmıştır. Bu çalışmada üç dernek-vakıflarla görüşme yapılmış, dernek-vakıfların sosyal medya hesapları incelenmiştir. İncelenen içerik analizi sonucunda sosyal so-rumluluk kampanyalarının online ortamlarda duyurulması, finansal kaynak oluştu-rulması, reklam çalışmaları, dernek ve vakıfların pazarlama stratejileri sosyal medya üzerinden oluşturdukları içeriklerle ve takipçi sayılarıyla doğrudan ilişkilidir. Sonuç olarak, online ortamlarda sosyal sorumluluk pazarlaması uzun vadede fayda sağlayabilmektedir, maliyetlerinin karşılanması açısından ise kısa vadelidir. Bu yüzden maddi olanakların yeterli olmasının yanı sıra toplumsal bilinç ve duyarlılık online ortamlarda sosyal pazarlamanın olmazsa olmazlarındandır.
dc.description.abstractSocial marketing aims to change the behavior and lifestyle of the target audien-ce in the short term. In the long term, production for social benefit involves the crea-tion and implementation of policies necessary for socio-cultural and economic chan-ge. This work consists of three parts. In the first part, Social Responsibility and so-cial marketing, the subject, structure and nature of the information about the online environment social marketing examples are presented in the main lines. In the second part, a literature review was conducted taking into account the historical develop-ment, subject, scope, advantages and disadvantages of social media in the world and Turkey. In the third part, the use of social media as a marketing tool in social respon-sibility projects, content analysis and situation analysis methods, which are qualitative research techniques, were used. In this study, three associations-foundations were interviewed and social media accounts of associations-foundations were examined. As a result of the content analysis examined, social responsibility campaigns are announced online, financial resources are created, advertising works, and marketing strategies of associations and foundations are directly related to the content they create on social media and the number of followers. As a result, social responsibility marketing in online environments can benefit in the long term and is short term in terms of meeting its costs. Therefore, social awareness and sensitivity are the sine qua non of social marketing in online environ-ments, as well as sufficient financial opportunities.en_US
dc.identifier.endpage142
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=aEzj_IdWAsjiSAfK3qwrBpOuLLRhE2j6qUxGEoEH0Fnvi2s2TNS1gKVYXJH78j_m
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/52351
dc.identifier.yoktezid602414
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectDernekler
dc.subjectKar Amacı Gütmeyen Kuruluşlar
dc.subjectPazarlama
dc.subjectPazarlama Yöntemleri
dc.subjectSanal Alışveriş
dc.subjectSosyal Medya
dc.subjectSosyal Pazarlama
dc.subjectTema
dc.subjectVakıflar
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAssociationsen_US
dc.subjectNon-Profit Organizationsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Methodsen_US
dc.subjectVirtual Shoppingen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSocial Marketingen_US
dc.subjectThe Turkish Foundation for Combatting Soil Erosionen_US
dc.subjectFoundationsen_US
dc.titleKar Amacı Olmayan Kurumlarda Pazarlama Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Ateş Böceği Derneği, Tema Vakfı ve Açev Örneği
dc.titleUse of Social Media as a Marketing Tool in Non-Profit Institutions: Firefly Association, Tema Foundation and Acev Caseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files