Publication:
Yazardan Anlatıcıya Geçiş Sancısı: Nun Masalları

dc.contributor.authorTatar Kırılmış, İlknur
dc.date.accessioned2020-06-21T10:09:19Z
dc.date.available2020-06-21T10:09:19Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜen_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Samsun, Türkiye -- ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ --en_US
dc.description.abstractTürk edebiyatında yazar ile eseri arasındaki ilişki başta fikir akımlarıolmak üzere pek çok faktörün tesiriyle giderek değişir. Yazarın, dolayısıylaeleştirmenin edebî eser üzerindeki otoritesini azaltan bu başkalaşım RolandBarthes tarafından “Yazarın Ölümü” olarak nitelendirilir. Edebî eseridüşünen, planlayan ve yazan yazar fikrinden metnin anlatıcısı ve karakterinineşsüremli yazılış anına taşınan yazma uğraşısı kurmacadaki gelişim olarakdeğerlendirilir. Nazan Bekiroğlu?nun üç bölümden oluşan Nun Masallarıadlı eserinin ilk iki bölümünde anlatıcının yazdığı hikâyenin karakteri hattat,modern bir yazara dönüşmek ister. Eserini kendi dünyasından hareket ederekyazmak istemesi, anlatı ve yazar ilişkisini probleme dönüştürür. Hattatıngeleneksel edebiyatın okuru padişah ve bu edebiyatı besleyen ana zemindenayrılma girişimi hem metnin anlatıcısı hem de kendi hikâyelerindekikahramanlar tarafından yadırganır. Bu çalışmada, Bekiroğlu?nun ilk eseri,Nun Masalları?nda geleneksel anlatı-yazar birlikteliğinin dağılması vemodern anlatıcıya geçişinin diyalojik bir unsura dönüşümü üzerindedurulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe relationship between the author and his work in Turkish literaturegradually changes with the influence of many factors including literarymovements. This metamorphosis, which reduces the author?s authority on theliterary work, is described by Roland Barthes as “The Death of the Author”.The idea of the writer who thinks, plans, and writes the literary work as a„writer? is seen as a classical literary device whereas writing fiction in whichthe narrator and character of the text develop simultaniously is regarded asthe modern way. In the first two chapters of Nazan Bekiroğlu?s Nun Tales,which are composed of three parts, the calligrapher?s character wants to turninto a modern writer. His desire to write his work from his own world turnsthe relationship between the narrative and the writer into a problem. Thecalligrapher?s attempt to abandon the reader of the traditional literature,represented by the Sultan, and the main ground that feeds this literature isfound strange by the narrator of the text and by the heroes in his stories. Inthis study, the first work of Bekiroğlu, The Nun Tales, will be analysed on the metamorphosis of a traditional narrative to a modern narrator using apostmodern technique as dialogic element.en_US
dc.identifier.endpage376en_US
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage362en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpRd01USXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/6562
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYazardan Anlatıcıya Geçiş Sancısı: Nun Masallarıen_US
dc.title.alternativeThe Problem of Transition From the Author To the Narrator: Nun Talesen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files