Publication:
Gıda Ambalajlarındaki Etiket Bilgilerine ve Logolara Yönelik Tüketici Duyarlılığı: Samsun İli Örneği, Türkiye

dc.contributor.authorEryılmaz, Gamze Aydın
dc.contributor.authorKılıç, Osman
dc.date.accessioned2025-12-10T23:22:22Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractGünümüzün değişen sosyo-ekonomik koşulları ve artan gıda kaynaklı rahatsızlıklar, toplumsal bilinçlenmeyi ve tüketicilerin gıda satın alırken daha duyarlı olmalarını sağlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin gıda satın alma kararında önemli oranda etkisi olan ambalajlardaki etiket bilgilerine ve logolara yönelik tüketici duyarlılığının tespit edilmesidir. Araştırma materyalini, Samsun ili kentsel alanda ikamet eden 384 tüketiciyle yapılan anketlerden elde edilen veriler oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları; son kullanma tarihi (4.50), ambalaj dayanıklılığı (4.11) ve ürün adı (3.92) tüketicilerin gıda satın alırken en fazla dikkat ettikleri konular olduğunu göstermektedir. Tüketicilerin gıda ambalajı üzerindeki logolardan en fazla bildikleri; Türk Standardları Enstitüsü (TSE) (% 31.8), helal gıda (% 26.6) ve geri kazanılabilir ambalaj (% 25.3) olarak belirlenmiştir. Gıda ambalajlarındaki etiket bilgileri ve logolar, tüketicilerin satın alma kararlarında en kolay ulaşılabilir bilgilendirme araçlarıdır. Bu nedenle etiket bilgileri ve logolar, tüketicilerin geneli tarafından doğru anlaşılabilir nitelikte olmalıdır. Bu konuda tüketicilerin bilinçlendirilmesinde, günümüzde yaygın olarak kullanılan kitle iletişim araçlarından daha fazla yararlanılabilir. Ayrıca tüketiciler arasındaki geniş iletişim ağının sağladığı gücün dikkate alınması ve tüketici beklentilerine odaklı pazarlama anlayışının belirlenmesi, gıda üreticisi firmalara önemli rekabet üstünlüğü sağlayacaktır.en_US
dc.identifier.doi10.19159/tutad.981546
dc.identifier.endpage300en_US
dc.identifier.issn2148-2306
dc.identifier.issn2528-858X
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.trdizinid507746
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19159/tutad.981546
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/507746/gida-ambalajlarindaki-etiket-bilgilerine-ve-logolara-yonelik-tuketici-duyarliligi-samsun-ili-ornegi-turkiye
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35561
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürkiye Tarımsal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectGıda Bilimi ve Teknolojisien_US
dc.titleGıda Ambalajlarındaki Etiket Bilgilerine ve Logolara Yönelik Tüketici Duyarlılığı: Samsun İli Örneği, Türkiyeen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files