Publication:
Lise Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

ÖZET Bu araştırmanın amacı, Samsun 19 Mayıs Lisesi, Özel Ar Lisesi ve Merkez Endüstri Meslek Lisesi'nde okuyan öğrencilerin yalnızlık düzeylerinin cinsiyet, okul türü, okulda tercih edilen alan veya bölüm, akademik başarı düzeyi, yakın arkadaş sayısı, kardeş sayısı, sosyo-ekonomik düzey, iletişim beceri düzeyi değişkenleri açısından incelenmesidir. Bu ana amacın yanında, öğrencilerin iletişim beceri düzeyleri ile cinsiyet, okul türü, okulda tercih edilen alan veya bölüm, akademik başatı düzeyi, yakın arkadaş sayısı, kardeş sayısı, sosyo-ekonomik düzey değişkenleri ile ilişkisi de incelenmiştir. Araştırma; Samsun 19 Mayıs Lisesi, Özel Ar Lisesi, Türkçe-Matematik, Fen, Sosyal, Yabancı Dil alanlarında ve Merkez Endüstri Meslek Lisesi'nin Mobilya Dekorasyon, Makine Model, Torna, Döküm, Matbaa, Elektrik, Makine Ressamlığı bölümlerinde okuyan Tesadüfi Örnekleme Tekniği ile seçilen 386 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Betimsel yöntemin kullanıldığı bu araştırma da veriler UÇLA Yalnızlık Ölçeği ve Korkut'un geliştirdiği İletişim Becerilerini Değerlendirme ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, çeşitli değişkenlere göre t testi, Varyans Analizi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, erkek öğrencilerin, akademik basan düzeyi düşük olan öğrencilerin, Endüstri Meslek Lisesinin Döküm, Matbaa, Makine Model, IVElektrik bölümlerinde okuyan, az arkadaşa, çok kardeşe ve düşük sosyo-ekonomik düzeye sahip olan öğrencilerin yalnızlık düzeyleri yüksek çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kız öğrencilerin, Türkçe-Matematik, Yabancı Dil alanlarında okuyan öğrencilerin, sosyo-ekonomik düzeyi yüksek olan öğrencilerin iletişim beceri düzeyleri yüksek çıkmıştır. Akademik basan düzeyi, yakın arkadaş sayısı, kardeş sayısı değişkenleri ile iletişim beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Yalnızlık düzeyi ve iletişim beceri düzeyi arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu tekniği ile araştırılmıştır. Sonuç, yalnızlık ve iletişim becerisi arasında negatif olmak üzere ilişki olduğunu göstermiştir.
SUMMARY The aim of this research is, to study the loneliness levels of the students studying at Samsun 19 Mayıs lisesi, Özel Ar Lisesi (Private Ar College) and Samsun Endüstri Meslek Lisesi(Center), from the point of sex, the area or division preferred at school, academic success, number of close friends, number of sisters/brothers, socioeconomic level, communicative talent (skill) variaties. Besides this chief aim, the communicative talent, sex, the area or division preferred at school, academic success level, number of close friends, number of sisters/brothers, socioeconomic level varieties have been examined. Tehe research has been applied on the students of 19 Mayıs Lisesi and Özel Ar Lisesi studying Turkish-Maths, Science, Social Sciences, Foreign Languages and the students of Endüstri Meslek Lisesi studying in the divisions of Furnuture Decoration, Machine Pattern, Lathe, Casting, Printing, Electritiy, Drafting. The research has been performed on 386 students chosen through coincidental illustration technique. In this research where the descriptive method has been used, the data has been collected by UCLA Loneliness Scale and Korkut' s Communicative Talents Evaluation Scale. The data obtained has been examined through t test, Variance analysis, Pearson Moments Multiplication Correlation techniques according to several varieties. VIAccording to the findings obtained, male studendts, students having low academic success levels, students studying in the Machine Pattern, Casting, Printing, Electrity, divisions of Endüstri Meslek Lisesi, having few friends and many brothers and a poor economic level, have been found to show high loneliness levels. According to the findings obtained, the famele students studying Turkish- Maths, foreign languages and having a high socio-economic level have sufficient communicative talent levels. There is no reasonable difference between the academic success level, number of close friends, number of brothers/sisters and communicative talent levels. The relations between the loneliness level and communicative talent level have been researched through Pearson Moment Multiplication Correlation tecnique. The result has shown that there is a negative relation between the loneliness and communicative talent. vn

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi -- 2000
Libra Kayıt No: 80751

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

109

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By