Publication: Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Ölçeği’nin Ortaokul Düzeyine Uyarlanması
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin girişimcilik eğitimi sonrasında girişimcilik düzeylerini belirlemek amacıyla bir ölçme aracı uyarlamaktır. Araştırma, Çemrek ve Girginer tarafından geliştirilen ve 30 maddeden oluşan Üniversite Öğrencilerine yönelik Girişimcilik Eğilimleri isimli ölçeğin ortaokul düzeyine uyarlamasının yapıldığı metodolojik geçerlik ve güvenirlik çalışmasıdır. Araştırmanın örnekleminde, 6 farklı ortaokulun 5-8. sınıflarında öğrenim gören toplam 996 öğrenci yer almıştır. Ölçme aracının faktör yapısını ve bu yapının uygunluğunu test etmek için Açımlayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Bu sonuçlar, uyarlanan ölçeğin 3 faktör üzerine kurulabileceğini göstermektedir. Farklı yöntemler kullanılarak bu sonuçlar test edilmiştir. Ölçeğin alt faktörleri \"Hedef Odaklılık\", \"Girişkenlik\" ve “İleri Görüşlülük” şeklindedir. Bu çalışmanın sonuçları ölçeğin güvenirlik ve geçerlik yönünden uygun olduğunu ve özellikle ortaokul düzeyinde kullanılabileceğini göstermektedir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Volume
0
Issue
62
Start Page
208
End Page
233
