Publication:
Fen Bilimleri Dersi Duyu Organları Konusu ile İlgili 7. Sınıf Öğrencilerinin Geliştirdikleri Argümanların Analizi

dc.contributor.authorYakışan, Mehmet
dc.contributor.authorÇorbacı, Nuray
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:09Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışma 7. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi duyu organları konusunda argüman oluşturabilme becerilerinin Toulmin Argümantasyon Modeli kapsamında analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Samsun ilinde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 7. sınıfta öğrenim gören 28 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken, amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması ile yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan, açık uçlu soruların bulunduğu duyu organları konusu ile ilgili 4 etkinlikten oluşan çalışma yaprakları kullanılmıştır. Etkinlikler öncesi, öğrenciler 5 gruba ayrılmıştır. Etkinlikler esnasında öğrencilerden, önce bireysel olarak çalışma yapraklarındaki açık uçlu soruları cevaplandırmaları istenmiştir. Daha sonra grup arkadaşları ile etkinliklerdeki sorulara verdikleri cevaplarını tartışmaları istenmiştir. Öğrencilerin vermiş oldukları yazılı cevapları, Argümantasyon Modeli öğelerini içerme durumlarına göre kodlanmıştır. Veriler analiz edildiğinde öğrencilerin etkinliklerle ilgili iddialar oluşturabildikleri, ancak iddialarını savunacakları kanıt ve gerekçeler üretmekte güçlük çektikleri anlaşılmıştır. Ayrıca çok az sayıda öğrencinin diğer öğrencilerin iddiaları ile ilgili çürütücü ifadeler kullandıkları tespit edilmiştir. Bazı etkinliklerde ise öğrencilerin çoğunun iddialarını duyu organları konusu dışında bir konu ile ispatlamaya çalıştıkları görülmüştür. Bu verilere göre 7. Sınıf öğrencilerin duyu organları ile ilgili argüman oluşturma becerilerinin çoğunlukla düşük ve orta seviyede olduğu, çok az sayıda öğrencinin ise yüksek düzeyde argüman geliştirebildikleri söylenebilir. Ayrıca bazı öğrencilerin tartışmaya katılmaktan çekindikleri, cevaplarında grup arkadaşlarının etkisinde kaldıkları görülmüştür. Yapılan bu çalışma ile öğrencilerin argümantasyon seviyeleri hakkında bilgi elde edildiğinden alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.408922
dc.identifier.endpage263en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issn2548-0278
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage249en_US
dc.identifier.trdizinid397457
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.408922
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/397457/fen-bilimleri-dersi-duyu-organlari-konusu-ile-ilgili-7-sinif-ogrencilerinin-gelistirdikleri-argumanlarin-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40308
dc.identifier.volume37en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilimleri Dersi Duyu Organları Konusu ile İlgili 7. Sınıf Öğrencilerinin Geliştirdikleri Argümanların Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files