Publication:
Metanol Benzin, Etanol Benzin ve Metanol Etanol Benzin Karışımlarının Buji İle Ateşlemeli Bir Motorun Performans ve Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi Effects Of Methanol Gasoline, Ethanol

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu tezde saf benzin, metanol-benzin, etanol-benzin ve metanol-etanol-benzin karışımlarının motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Testler, tam gaz kelebeği açıklığında, 1200 d/d ve 1800 d/d arasındaki çeşitli motor devirlerinde yapılmıştır. Test yakıtları, metanol, etanol ve metanol-etanol ile saf benzinin karıştırılmaları ile elde edilmiştir. Bu karışımlar en fazla hacimce %15 metanol ve/veya etanol içerecek şekilde hazırlanmıştır. Sonuçlar, alkol-benzin karışımlarının kullanımının, hidrokarbon (HC), karbon monoksit (CO) ve azot oksit (NOx) emisyonlarını düşürürken, motor fren gücünü, fren özgül yakıt tüketimini (föyt), fren ısıl verimliliğini, hacimsel verimliliği ve yanma verimliliğini arttırdığını göstermiştir. Tüm motor devri ve karışım oranlarında, motor freni gücünde, fren özgül yakıt tüketiminde (föyt), fren ısıl veriminde, hacimsel ve yanma verimlerinde, metanol-etanol-benzin karışımları için ortalama artış sırasıyla % 4.63,% 4.91,% 1.46,% 13.5 ve % 0.27 olarak hesaplanmıştır. Tüm hızlar ve tüm karışım oranlarında metanol-etanol-benzin karışımları için CO, HC ve NOx emisyonlarındaki ortalama azalma ise sırasıyla % 17.56,% 16.02 ve% 8.17 olarak gerçekleşmiştir. Yukarıda listelenen tüm parametrelerdeki değişiklikler, benzindeki alkol karışım oranlarına bağlı olarak önemli ölçüde değişiklik göstermiştir.
In this thesis, the effects of pure gasoline and alcohol blends, e.g., methanol-gasoline, ethanol-gasoline and methanol-ethanol-gasoline, on the engine performance and exhaust emissions were experimentally investigated. Tests were performed at full-throttle valve opening with varying engine speeds between 1200 and 1800 rpm. The test fuels obtain The results show that the use of alcohol-gasoline blends increased the engine brake power, brake specific fuel consumption (BSFC), brake thermal efficiency (BTE), volumetric efficiency and combustion efficiency, while hydrocarbon (HC), carbon monoxide (CO) and nitrogen oxides (NOx) emissions decreased. The calculated average increase in engine brake power, BSFC, BTE, volumetric and combustion efficiencies within all engine speed and all blends rates were 4.63%, 4.91%, 1.46%, 13.5% and 0.27% for methanol-ethanol-gasoline blends, respectively. The calculated average reduction for all speeds and all blends rate in CO, HC and NOx emissions was 17.56%, 16.02% and 8.17% for methanol-ethanol-gasoline blends, respectively. The changes in all the parameters listed above vary considerably depending on the alcohol mixture ratios in the gasoline.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2017
Libra Kayıt No: 96425

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

74

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By