Publication: Sosyal Medyada Ailelerin Medyatikleşmesi: Popüler Aileler Örneği
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Sosyal medya platformları içerdikleri geniş kitleler sebebiyle büyük bir etki potansiyeline sahiptir. Burada yer alan her şey gibi aile yapısı da oluşturulan temsil biçiminden etkilenmekte ve buna göre şekillenmektedir. Son dönemde ailenin medyatikleşmesi popüler aile hesaplarının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu medyatikleşme standart ve ideal aile yapısını sunmaya katkı sağlamıştır. Bu araştırma sosyal medya platformlarından Instagram içerisinde popüler hâle gelen ailelerin gönderilerinde sunulan temaları nicel içerik analizi yöntemi ile incelemektedir. Böylece ailenin medyatikleşmesi çerçevesinde ön plana çıkan temalar saptanmakta ve bu temaların sıklığı tablolar aracılığıyla aktarılmaktadır. Araştırma kapsamında 1 milyondan fazla takipçi kitlesi bulunduran 12 popüler aile profilinin takipçilerine sunduğu aile yapısı belirlenmektedir. 1 Ocak ve 1 Mart 2025 tarihleri arasında oluşturulan 441 Instagram gönderisinin incelendiği araştırma bulgularında, en sık rastlanan temalar reklam, mizah, aile bağı, romantik ambiyans ve parti-kutlama şeklinde sıralanmaktadır. Instagram’da popüler hâle gelen aile profiller medyatik yapı çerçevesinde yoğun olarak tüketim teşviki, romantizm ve eğlence vurgusu gerçekleştirmektedir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
TRT Akademi
Volume
10
Issue
24
Start Page
624
End Page
651
