Publication:
Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Mobil Öğrenmeyi Benimseme Niyetlerinin Yenilikçilik ve Planlı Davranış Teorisi Kapsamında Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği

dc.contributor.advisorKeleş, Yasin
dc.contributor.authorAbduzada, Samir
dc.contributor.authorID0000–0002-0065-4958en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6879-448Xen_US
dc.date.accessioned2023-07-20T06:58:00Z
dc.date.available2023-07-20T06:58:00Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.departmentOMÜ, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTam Metin / Tezen_US
dc.description.abstractIn the 21st century, individuals have to constantly work and keep up with something. In this pace, individuals' adherence to a certain time and place in terms of learning causes problems in reaching education. In this context, with the use of mobile technologies that we carry with us for learning purposes, it provides access to learning without being tied to a certain environment and time. Unlike classical education, mobile learning provides access to education without being tied to a specific class or time Planned Behavior Theory (PDT) is used to determine the factors affecting the intention to adopt mobile learning. It is thought that the innovativeness level of the individual, as well as PDT, may have an effect on the intention to adopt mobile learning. The aim of this study is to determine the effect of innovation and planned behavior theory on the intention to adopt mobile learning of tourism education students. Within the scope of the research, a questionnaire was applied to 312 students studying at the tourism faculty of Ondokuz Mayıs University in Bafra, Samsun. The applied questionnaire consists of three parts. In the first part of the questionnaire, questions to determine the individual and demographic characteristics of the participants; PDT scale consisting 20 questions in the second part; In the third part, there is the innovation scale consisting 21 questions. The data obtained were described with frequency, percentage, arithmetic mean and standard deviation values; Relationships between variables were revealed by correlation and regression analysis. As a result of the correlation and regression analyzes, it was revealed that PDT and innovation had an effect on the intention to adopt mobile learning, and all dimensions of PDT and innovativeness affected the intention to adopt mobile learning. Keywords: Tourism Education, Mobile Learning, Innovation, Theory of Planned Behavioren_US
dc.description.abstract21.yy'da bireyler sürekli olarak çalışmak ve durmadan bir şeylere yetişmek zorunda kalmaktadır. Bu tempo içerisinde bireyler öğrenme anlamında belirli bir zaman ve mekâna bağlı kalmaları nedeniyle eğitime ulaşma konusunda sorunlar yaşamaktadır. Bu bağlamda sürekli yanımızda taşımış olduğumuz mobil teknolojilerin öğrenme amacıyla kullanılması ile birlikte öğrenmeye belirli bir ortam ve zamana bağlı kalmadan erişim olanağı sağlamaktadır. Mobil öğrenme klasik eğitim almadan farklı olarak belirli bir sınıf veya zamana bağlı kalmadan eğitime erişim olanağı sağlamaktadır. Mobil öğrenmenin bu avantajının yanı sıra mobil cihazlara sahip olmama ve bu yüzden eğitime erişim sağlayamama gibi dezavantajı da bulunmaktadır. Mobil öğrenmeyi benimseme niyetine etki eden faktörleri belirleyebilmek için Planlı Davranış Teorisi (PDT)'inden yararlanılmaktadır. PDT mobil öğrenmeyi benimsemede kişisel tutumların, öznel normların ve algılanan davranışsal kontrolün hangi düzeyde etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Mobil öğrenmeyi benimseme niyeti üzerinde PDT'nin yanı sıra bireyin yenilikçilik düzeyi de etkiye neden olabileceği düşünülmektedir. İlgili alanyazın incelendiğinde mobil öğrenmeyi benimseme niyeti ve bu niyet üzerinde PDT ve yenilikçilik ilişkisini turizm eğitimi özelinde sınırlı olması bu çalışmanın yapılmasında belirleyici olmuştur. Bu çalışmanın amacı, turizm eğitimi alan öğrencilerin mobil öğrenmeyi benimseme niyetleri üzerinde yenilikçilik ve planlı davranış teorisinin etkisini belirleyebilmektir. Araştırma kapsamında Samsun'un Bafra ilçesinde Ondokuz Mayıs Üniversitesi 2020-2021 eğitim döneminde turizm fakültesinde eğitim alan 312 öğrenciye anket uygulanmıştır. Uygulanan anket formu üç bölümden oluşmaktadır. Anket formunun ilk bölümünde katılımcıların bireysel ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular; ikinci bölümde 20 sorudan oluşan PDT ölçeği; üçüncü bölümde ise 21 sorudan oluşan yenilikçilik ölçeği yer almaktadır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile betimlenmiş; değişkenler arası ilişkiler korelasyon ve regresyon analizi ile ortaya konulmuştur. Korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda PDT ve yenilikçiliğin mobil öğrenmeyi benimseme niyeti üzerinde etkiye neden olduğu ve PDT ve yenilikçiliğin tüm boyutlarının mobil öğrenmeyi benimseme niyetini etkilediği ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Turizm Eğitimi, Mobil Öğrenme, Yenilikçilik, Planlı Davranış Teorisi
dc.identifier.citationAbuzada, S. (2022). Turizm eğitimi alan öğrencilerin mobil öğrenmeyi benimseme niyetlerinin yenilikçilik ve planlı davranış teorisi kapsamında değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs üniversitesi örneği. (Yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.en_US
dc.identifier.endpage111
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYRKhfnEIG5TiPWeLxtUETj4FOTKQL1SxN-0tKnzfxp98
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/144962.pdf
dc.identifier.yoktezid753942
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectTurizm
dc.subjectMobil Tabanlı Eğitim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMobil Öğrenme
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectOndokuz Mayıs Üniversitesi
dc.subjectMobile Based Educationen_US
dc.subjectPlanlı Davranış Kuramı
dc.subjectMobile Learningen_US
dc.subjectTurizm
dc.subjectOndokuz Mayıs Universityen_US
dc.subjectTurizm Eğitimi
dc.subjectTheory of Planned Behavioren_US
dc.subjectYenilikçilik
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectTourism Educationen_US
dc.subjectInnovativenessen_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleTurizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Mobil Öğrenmeyi Benimseme Niyetlerinin Yenilikçilik ve Planlı Davranış Teorisi Kapsamında Değerlendirilmesi: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği
dc.titleEvaluation of Tourism Education Students' Intentions to Adopt Mobile Learning within the Context of Innovation and Planned Behavior Theory: The Example of Ondokuz Mayıs Universityen_US
dc.title.alternativeEvaluation of tourism education students' intentions to adopt mobile learning within the context of innovation and planned behavior theory: The example of Ondokuz Mayıs Universityen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
144962.pdf
Size:
1.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Tez

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: