Publication:
Lise Coğrafya Dersi Öğretim Programındaki Siyasi Coğrafya Konularına İlişkin Öğrenci Başarılarının ve Tutumlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorTomal, Necati
dc.contributor.authorÖztopal, Saim
dc.date.accessioned2020-07-21T21:17:26Z
dc.date.available2020-07-21T21:17:26Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128660en_US
dc.description.abstractÜlkelerin, dünya siyasetinde ekonomik ve siyasal yönden güçlü olmaları açısından coğrafya biliminin önemi büyüktür. Coğrafyanın alt dallarından biri olan siyasi coğrafya günümüzde tüm dünyada en fazla ilgi duyulan bilim dallarından biri olarak karşımıza çıkar. Fiziki coğrafya, beşeri coğrafya ve ekonomik coğrafyanın kesişimi konumunda bulunan siyasi coğrafyanın, Türkiye'de Coğrafya Dersi Öğretim Programında, son müfredat değişiklikleri ile birlikte yeni yer bulmaya başlamış olması, siyasi coğrafya öğretimi üzerine yapılan çalışmaların azlığı önemli bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmada Coğrafya Dersi Öğretim Programında yer alan siyasi coğrafya konularına ilişkin öğrenci başarılarının ve tutumlarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel durum çalışması modelindeki bu araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup, araştırmanın çalışma grubunu farklı okul türlerinde görev yapan 20 coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşme yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanılmış ve görüşmeler sonucu ulaşılan veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda lise öğrencilerin büyük bölümünün siyasi coğrafyaya karşı ilgili olduğu ve siyasi coğrafya konularında başarılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe importance of the science of the geography is big with regard to the countries are strong as economical and political in the politics of the word. We see that the political geography, one of the subbranches of the geography is one of the science branches, interested in all over the word at the present time. The political geography, in the position of the intersection of the physical geography, human geography and economical geography began to take place with the last curriculum changes in the education program of geography lesson in Turkey. We see that the rarity of the studies done about the education of the political geographyis important problem. It was aimed to be evaivated the successes and the attitudes of the students in regard to the subjects of the political geography in the education program of geography lesson in the direction of the views of the teacher in this search. This search in the model of the qualitative sitiation stady was realised in 2018-2019 edecation year and twenty geography teacher from different school types constitute the study group of the search. The interview method was used in this search. An interview guide inciuding structured questions was used and the datas reached as a result of the interviews was analyzed with the method of the content analysis. That the most of the highschool students are interested in the political geography and their successes about the subjects political geographyare high were ascertained.en_US
dc.formatXVII, 88 y. : harita, şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage105
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwJNfT-hLzzLciaSh7XwSP-w8-JRUx8VitqMaQBCN8pMl
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128660.pdf
dc.identifier.yoktezid583506
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectCoğrafya
dc.subjectCoğrafya Eğitimi
dc.subjectCoğrafya Öğretimi
dc.subjectLiseler
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectSiyasi Coğrafya
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğrenci Başarısı
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectÖğretim Programları
dc.subjectGeography Educationen_US
dc.subjectGeography Teachingen_US
dc.subjectHigh Schoolsen_US
dc.subjectPolitical Geographyen_US
dc.subjectStudent Achievementen_US
dc.subjectTeaching Curriculumsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS Ö99l 2019en_US
dc.titleLise Coğrafya Dersi Öğretim Programındaki Siyasi Coğrafya Konularına İlişkin Öğrenci Başarılarının ve Tutumlarının Değerlendirilmesi
dc.titleThe Evaluation of the Successes and Attitudes of the Students in Regard to the Subject of Political Geography in the Education Program of the Highschool Geography Lessonen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files