Publication:
Klasik Gitar Eğitiminde Üretken Öğrenme Modeli’nin Kullanılması: Agustin Barrios Mangoré La Catedral Örneği

dc.contributor.authorGok, Murat
dc.date.accessioned2025-12-11T01:52:01Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractÜretken Öğrenme Modeli, teorik temeli sinirsel araştırmalara, bilginin yapısıyla ilgili araştırmalara ve bilişsel gelişime dayanan ve öğrenen için uygun, öğrenen merkezli, yaratıcı öğretim etkinliklerinin seçilmesine odaklanan bir harmanlama alanıdır. Bu araştırma, eğitim bilimleri disiplini içeresinde tanımlanan Üretken Öğrenme Modelinin müzik eğitiminde disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alınarak klasik gitar eğitiminde bir öğrenme startejisi olarak kullanımının olgusal ve pratik yönünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada Üretken Öğrenme Modelinin olgusal bağlamlarının ortaya konması için nitel araştırma yöntemlerinden doküman tarama ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Üretken Öğrenme Modelinin klasik gitar eğitimine uyarlanması aşamasında ise ulusal ve evrensel klasik gitar repertuvarının başat eserlerinden olan Agustin Barrios Mangoré’nin La Catedral başlıklı eserinin ikinci bölümü seçilmiştir. Araştırma sonucunda Üretken Öğrenme Modelinin uygulanmaya çalışıldığı La Catedral, Andante Religioso bölümü için 15 farklı çalışma varyasyonu/paterni üretilmiştir. Bu paternler klasik gitarda ritmik tutarlılık, arpejleme, pozisyon geçişlerinde sağ elin konumlandırılması, tını, melodik çizginin ortaya çıkarılması gibi farklı teknik sorunlara yönelik Üretken Öğrenme Modeline dayalı olarak üretilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler Üretken Öğrenme Modelinin klasik gitar özelinde çalgı eğitimine adapte edilebilir olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonuçlarına göre Üretken Öğrenme Modelinin özellikle öğrenilmesi güç teknik pasajlar için etkili öğrenme stratejileri sunabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.identifier.doi10.26650/CONS2022-1190628
dc.identifier.endpage344en_US
dc.identifier.issn2146-264X
dc.identifier.issn2618-5695
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage321en_US
dc.identifier.trdizinid1169473
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/CONS2022-1190628
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1169473/klasik-gitar-egitiminde-uretken-ogrenme-modelinin-kullanilmasi-agustin-barrios-mangore-la-catedral-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47126
dc.identifier.volume9en_US
dc.institutionauthorGok, Murat
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKonservatoryumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.titleKlasik Gitar Eğitiminde Üretken Öğrenme Modeli’nin Kullanılması: Agustin Barrios Mangoré La Catedral Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files