Publication:
Korona Virüs Sürecinde Uzaktan Eğitim: Temel Eğitim Bölümü Öğretim Elemanlarının Görüşleri

dc.contributor.authorKesten, Alper
dc.contributor.authorŞeren, Nurbanu
dc.contributor.authorTut, Edıp
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:55Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstract2019 yılı sonunda Çin’de ortaya çıkan ve büyük bir hızla hemen hemen tüm dünyayı etkisi altına alarakpandemi olarak anılmaya başlanan korona virüs (Covid-19) farklı sektörlerde olduğu gibi eğitim sistemleri veuygulamaları üzerinde de etkili olmuştur. Hızla gelişen bu olaylar ve aniden değişen eğitim-öğretim anlayışıkorona virüs pandemisinin eğitime etkisinin araştırıldığı ve uzaktan eğitimle ilgili yapılan çalışmaları önemlikılmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, temel eğitim öğretim elemanlarının korona virüs pandemisisürecinde geçilen uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemikullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu senkron bir şekilde uzaktan eğitim etkinlikleriniyürüten Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ne bağlı Temel Eğitim Bölümü’nde görev yapan altıöğretim elemanı oluşturmuştur. Çalışma grubu oluşturulurken amaçlı örneklem türlerinden maksimumçeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşü ile sonhali verilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniğikullanılmıştır. Araştırma bulguları uzaktan eğitim sürecinin avantajları, uzaktan eğitim sürecinindezavantajları, öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunları çözme yöntemleri ve uzaktan eğitimi verimlihale getirmeye yönelik önerileri şeklinde dört ana tema etrafında verilmiştir. Buna göre, öğretimelemanlarının uzaktan eğitimde öğretme-öğrenme süreci, iletişim-etkileşim ve ölçme-değerlendirmeaçısından dezavantajlarına yönelik görüşlerinin avantajlarına yönelik görüşlerinden daha fazla olduğu,sorunlarını çözme konusunda çeşitli yöntemlerden yararlandıkları ve sürecin daha verimli hale getirilmesineyönelik yapıcı önerilerde bulundukları görülmüştür. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış, bu doğrultudaçeşitli öneriler getirilmiştiren_US
dc.identifier.doi10.47423/TurkishStudies.46472
dc.identifier.endpage4524en_US
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage4507en_US
dc.identifier.trdizinid412152
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47423/TurkishStudies.46472
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/412152/korona-virus-surecinde-uzaktan-egitim-temel-egitim-bolumu-ogretim-elemanlarinin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35997
dc.identifier.volume15en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKorona Virüs Sürecinde Uzaktan Eğitim: Temel Eğitim Bölümü Öğretim Elemanlarının Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files