Publication:
Bazı Değişkenlere Göre Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı ve Kendini Sabotaj Düzeyi

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorAltıntaş, Sevda
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:47Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:47Z
dc.date.issued2016
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2015en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 87953en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde cep telefonu kullanım düzeyi ile kendini sabotaj düzeyi arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Ek olarak, araştırmada öğrencilerin cinsiyeti, algılanan gelir durumu, algılanan ebeveyn tutumunun cep telefonu kullanım düzeyi ve kendini sabotaj düzeyi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya Samsun ilinde üniversite öğrenimine devam eden 484 öğrenci alınmıştır. Veri toplama araçları olarak Akıllı Telefon Kullanım Düzeyi Ölçeği ve Kendini Sabotaj Ölçeği kullanılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin sosyo- demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu düzenlenmiştir. Araştırmada sosyo- demografik özelliklere göre bakıldığında; Cep telefonu kullanım düzeyinin de kendini sabotaj düzeyinin de cinsiyet, algılanan gelir düzeyi ve algılanan ebeveyn tutumu açısından anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna varılmıştır. Araştırmada ayrıca cep telefonu kullanım düzeyi ile kendini sabotaj düzeyi arasında anlamlı düzeyde ilişki olmadığı sonucu da elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to make the relationship between the university student's Mobile Phone Addiction Scale and their Self –Hancicapping clear. In addition; The sexes of the students, their incomes, the reaction of their parents against the mobile phone usages, have been searched in this study to indicate the effect of both self-hancicapping and their mobile phone addiction scale. In this survey, 484 university students still studying in Samsun have been assesssed for the research. We have used self-handicapping scale and smartphone addiction scale to collect datas for this survey. In addition to this, to indicate the students' social-demographic features, personal data forms have been used by the researchers. In this research, when looked at the social-demographic features of the students, it has been pointed out that there is no meaningful difference between their self-handicapping scale and their smartphone addiction scale when assessed their sexes, incomes and their parents reactions against mobile phone usages. As a result, we understand that there is no meaningful relationship between the self-handicapping scale and mobile phone addiction scale in this research.en_US
dc.formatIX, 83 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage94
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t6gKSRlMRAAZmxASB2OZ0L1E6PdSeboiaRsXBsRYMsii
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/87953.pdf
dc.identifier.yoktezid419314
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectPsikoloji
dc.subjectCep Telefonu
dc.subjectKendini Sabotaj
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectMobile Phoneen_US
dc.subjectSelf Handicappingen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS A465b 2015en_US
dc.titleBazı Değişkenlere Göre Üniversite Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanımı ve Kendini Sabotaj Düzeyi
dc.titleThe Mobile Phone Usage and the Grade of Self-Handicapping of University Students According to Some Variablesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files