Publication:
Deneyimsel Pazarlamanın Tüketicilerin Deneyimsel Memnuniyeti ve Tavsiye Etmeniyetine Etkisi: Samsun Golf Kulübü Örneği

dc.contributor.authorYılmaz, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorVahidli, Ali
dc.date.accessioned2025-12-10T23:24:45Z
dc.date.issued2020
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempSamsun Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractGeleneksel pazarlamaya kıyasla daha yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım olan deneyimsel pazarlama, sadece tüketici istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaz, aynı zamanda tüketim sürecini eşsiz bir deneyim haline getirmeyi de amaçlar. Ekonomik değer dizisinin en üst çıktısı olan deneyim, artık kişiselleştirmenin daha ötesine geçerek ve tüketici ile daha çok iş birliğine dayanarak, tüketicinin hem tasarım hem üretim süreci içerisinde bulunmasını öngörmektedir. Bu çalışma, deneyimsel pazarlama faaliyetleri sonucu tüketicilerin yaşadıkları deneyimlerin, deneyim memnuniyeti ve başkalarına tavsiye etme niyetine yönelik etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler, Samsun Golf Kulübünde golf oynayan oyunculara anket uygulanarak elde edilmiştir. Anket yöntemi ile elde edilen veriler, IBM SPSS 22 ve Smart PLS 3.0 istatistik paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deneyimsel pazarlama boyutlarından duygusal ve davranışsal deneyimlerin deneyimsel memnuniyeti olumlu yönde etkilediği; ancak duyusal, düşünsel ve ilişkisel deneyimlerin deneyimsel memnuniyeti etkilemediği ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen diğer bir bulgu ise, deneyimsel pazarlama boyutlarından duygusal ve ilişkisel deneyimlerin tavsiye etme niyetini olumlu yönde etkilediğini; duyusal, davranışsal ve düşünsel deneyimlerin ise, tavsiye etme niyetini etkilemediğini ortaya koymuştur. Son olarak deneyimsel memnuniyetin tavsiye etme niyetini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2020.406
dc.identifier.endpage1476en_US
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1454en_US
dc.identifier.trdizinid415987
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.406
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/415987/deneyimsel-pazarlamanin-tuketicilerin-deneyimsel-memnuniyeti-ve-tavsiye-etmeniyetine-etkisi-samsun-golf-kulubu-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35969
dc.identifier.volume4en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleDeneyimsel Pazarlamanın Tüketicilerin Deneyimsel Memnuniyeti ve Tavsiye Etmeniyetine Etkisi: Samsun Golf Kulübü Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files