Publication:
Müzik Öğretmeni Adaylarının Orkestra-Oda Müziği Derslerine Yönelik Tutumları

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının Orkestra- Oda Müziği derslerine yönelik tutumlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, farklı üniversitelerin müzik eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin Orkestra-Oda Müziği derslerine yönelik tutumları tespit edilmiştir. Bununla birlikte elde edilen tespitler doğrultusunda mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin Orkestra- Oda Müziği derslerine yönelik tutumlarının; öğrenim görülen üniversiteye, öğrenim görülen fakülteye, sınıfının düzeyine, yaşına, cinsiyetine ve mezun olunan lise türüne göre farklılığı da ortaya konmuştur. Araştırma tarama modelinde, betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki mesleki müzik eğitimi verilen üniversitelerdeki 3. ve 4. sınıf seviyesindeki öğrenciler, örneklemini ise 2022-2023 eğitim öğretim yılı kapsamında yedi coğrafi bölgedeki üniversitelerden basit rastgele örneklem seçme yöntemiyle belirlenen Niğde Ömer Halisdemir, Yüzüncü Yıl, Giresun, Necmettin Erbakan, Tokat Gaziosmanpaşa, Trabzon ve Ondokuz Mayıs Üniversitelerinin 3. ve 4. sınıf düzeylerinde mesleki müzik eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler, Öztopalan ve Uçal Canakay'ın geliştirdiği (2016) 'Konservatuvarların Orkestra Derslerine Yönelik Tutum Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda, müzik öğretmenliği eğitimi alan öğrencilerin Orkestra- Oda Müziği derslerine yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu, söz konusu tutumların öğrenim görülen üniversite, öğrenim gördüğü sınıf değişkeni, yaş aralığı, cinsiyet, mezun olunan lise türü değişkenleri bakımından anlamlı farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of the research is to examine the attitudes of prospective music teachers towards Orchestra-Chamber Music lessons. In line with this objective, the attitudes of 3rd and 4th-grade students studying in music education departments of different universities towards Orchestra-Chamber Music lessons were determined. Additionally, based on the findings, the attitudes of students in professional music education towards Orchestra-Chamber Music lessons were explored in relation to the university attended, the faculty attended, the class level, age, gender, and the type of high school graduated. The research adopts a survey model, characterized by a descriptive qualitative field study. The population of the research consists of 3rd and 4th-grade students receiving professional music education at universities in Turkey, while the sample includes students from Niğde Ömer Halisdemir, Yüzüncü Yıl, Giresun, Necmettin Erbakan, Tokat Gaziosmanpaşa, Trabzon, and Ondokuz Mayıs Universities, selected through simple random sampling method for the 2022-2023 academic year. Data related to the research were collected using the 'Attitude Scale towards Orchestra Lessons of Conservatories' developed by Öztopalan and Uçal Canakay (2016). According to the research findings, it was concluded that the attitudes of students studying music education towards Orchestra-Chamber Music lessons are generally positive. Moreover, significant differences were identified in these attitudes concerning the variables of the attended university, class level, age range, gender, and type of high school graduated.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

73

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By