Publication:
Temel Eğitim Öğretmenlerinin Değer Eğitimine Yönelik Görüşleri

dc.contributor.authorUzun, Elif Mercan
dc.contributor.authorÖzdemir, Yusuf
dc.contributor.authorBütün, Eda
dc.date.accessioned2025-12-10T23:21:53Z
dc.date.issued2021
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,Sinop Üniversitesien_US
dc.description.abstractTemel eğitimde görev yapan öğretmenler, değer gelişimi için önemli bir \rrole sahiptir. Bu nedenle araştırmada temel eğitim öğretmenlerinin değer eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmanın \rçalışma grubu maksimum çeşitlilik örneklemesine göre belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 öğretim yılında görev yapan 33 okul öncesi \rve sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme sorularını belirlemek \riçin alanyazın taraması yapılmış, öğretmenlerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. \rOluşturulan sorular hakkında uzman görüşü alındıktan sonra öğretmenlerle görüşmeler gerçekleştirilerek sorulara son hali verilmiştir. Böylece 13 yapılandırılmış sorudan oluşan bir görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırmada elde \redilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada değer \reğitiminin gerekli görüldüğü ancak akademik odaklı anlayışın, eğitim programındaki yetersizliğin ve uygulamaların öğretmen inisiyatifine bırakılmasının \rdeğer eğitimini olumsuz etkilediği belirtilmektedir. Araştırmada ayrıca değer \rgelişiminde ailenin önemli bir unsur olduğu, aile ve okul dışında değer eğitiminde medyanın, sosyal medyanın, arkadaş çevresinin etkili olduğu, değer \röğretiminde genellikle telkin yaklaşımının kullanıldığı, değer gelişiminin takibi \rve değerlendirilmesinde zorluk çekildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar \rdoğrultusunda değer eğitiminin programın temelinde yer alması, yaşantı temelli \retkinliklerin düzenlenmesi, aile-okul-çevre birlikteliğinin sağlanması, çağdaş \rdeğer öğretim yöntemlerinin kullanılması gibi önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.identifier.doi10.34234/ded.958030
dc.identifier.endpage266en_US
dc.identifier.issn1303-880X
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.trdizinid521197
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34234/ded.958030
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/521197/temel-egitim-ogretmenlerinin-deger-egitimine-yonelik-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/35469
dc.identifier.volume19en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDeğerler Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleTemel Eğitim Öğretmenlerinin Değer Eğitimine Yönelik Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files