Publication:
Üniversite Topluluklarına Üye Öğrencilerin Girişimcilik Becerilerini ve Yaşam Doyumlarını Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi

dc.contributor.advisorŞentürk, Şener
dc.contributor.authorMemet, Neslichan Miliazim
dc.date.accessioned2025-12-13T08:52:18Z
dc.date.issued2022
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite bünyesinde bulunan öğrenci topluluklarına üye öğrencilerin girişimcilik becerilerini ve yaşam doyumlarını etkileyen değişkenlerin incelenmesidir. Araştırma, betimsel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın evreni Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrenci topluluklarına üye öğrencilerden oluşmaktadır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenen 327 üniversite öğrencisi çalışma grubunu oluşturmaktadır. Örneklem doğrultusunda çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin %62,1 'i kadın, %37,9'u erkeklerden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, 'Kişisel Bilgi Formu', 'Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği' ve 'Yaşam Doyum Ölçeği' kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının güvenirliği hesaplanmış ve 'Girişimcilik Ölçeği' Cronbach's Alpha güvenirlik oranı 0,945 olarak bulunmuş, 'Yaşam Doyum Ölçeği''nin ise 0,853 olarak hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem t-Testi, 3 veya daha fazla grup arasındaki farklar için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler 'Pearson Korelasyon Katsayısı' ile incelenmiştir. Araştırmadan elde dilen bulgulara göre, öğrenci topluluklarına üye olan öğrencilerin girişimcilik beceri düzeylerinin yüksek olduğu ancak yaşam doyum düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin girişimcilik beceri düzeyleri ile; cinsiyetleri, aile ya da yakın çevrelerinde girişimci olması ve girişimci olabilmek için gerekli maddi kaynaklara ulaşabileceğini düşünme değişkenleri ile arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Diğer değişkenler ile girişimcilik beceri düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Öğrencilerin yaşam doyum düzeyleri ile cinsiyetleri, girişimcilik dersi alma, aile ya da yakın çevrede girişimci olması ve girişimci olabilmek için gerekli maddi kaynaklara ulaşabileceğini düşünme değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrenci topluluklarına üye olan öğrencilerin girişimcilik becerileri ve yaşam doyumları arasında pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the variables that affect the entrepreneurial skills and life satisfaction of the students who are members of the student societies within the university. The study group of the research consisted of 327 university students determined by the easily accessible sampling method. According to the sample, 62.1% of the students forming the study group are female and 37.9% are male. 'Personal Information Form', 'Entrepreneurship Scale for University Students' and 'Life Satisfaction Scale' were used as data collection tools in the research. The reliability of the data collection tools was calculated and the Cronbach's Alpha reliability ratio of the 'Entrepreneurship Scale' was calculated as 0.945 and the 'Satisfaction with Life Scale' as 0.853. Independent Sample t-Test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) test were used for the differences between 3 or more groups in the analysis of the data obtained from the study. The relationships between the variables were examined with the 'Pearson Correlation Coefficient'. According to the findings obtained from the research, it was determined that the entrepreneurship skill levels of the students who are members of the student societies are high, but their life satisfaction levels are moderate. With the entrepreneurship skill levels of the students; A significant difference was found between the variables of gender, being an entrepreneur in the family or close environment and thinking that they can reach the necessary financial resources to be an entrepreneur. A significant difference was found between students' level of life satisfaction and their gender, taking entrepreneurship courses, being an entrepreneur in their family or close environment, and thinking that they can reach the necessary financial resources to become an entrepreneur. It has been determined that there is a positive relationship between entrepreneurship skills and life satisfaction of students who are members of student societies.en_US
dc.identifier.endpage102
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=qVqOZFj2DwNmvdf1oGFYiA3soj1e8EXbA4UO5OlsipUaUPy8-X1z10pSQB6yvZMa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/48725
dc.identifier.yoktezid764966
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectGirişimcilik
dc.subjectGirişimcilik Yönelimi
dc.subjectYaşam Doyumu
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖlçme-Değerlendirme
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEntrepreneurial Orientationen_US
dc.subjectÖğrenci Toplulukları
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.subjectMeasurement and Evaluationen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencileri
dc.subjectStudent Societicsen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectÜniversiteler
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleÜniversite Topluluklarına Üye Öğrencilerin Girişimcilik Becerilerini ve Yaşam Doyumlarını Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi
dc.titleExamination of Variables Affecting the Entrepreneurs’ Hip Skills and Life Satisfaction of Students Member of University Communitiesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files