Publication:
Atılganlık Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerine Etkisi

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorDemirelli, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:35Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:35Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2019en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 128002en_US
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerine uygulanan Atılganlık Eğitiminin öğrencilerin sosyal, duygusal öğrenme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmaya 25(13K-12E) deney 25(13K-12E) kontrol grubu olmak üzere 50 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Eğitimin duyurusu okullarda afişlerle yapılmış ve öğrenciler gönüllü olarak eğitime başvurmuşlardır. Öğrenciler 10 oturumluk Atılganlık Eğitimine katılmışlardır. Katılımcıların sosyal, duygusal öğrenme becerilerini ölçmek için Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği (SDÖBÖ) kullanılmıştır. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarını analiz etmek amacıyla bağımsız örneklemler için t testi, uygulama sonrasında deney ve kontrol gruplarının ön test-sontest puanları farkını analiz etmek için bağımlı örneklemler t testi kullanılmıştır. Sonuç olarak 'atılganlık eğitimi' öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenmelerine, iletişim becerileri ve stres düzeylerine anlamlı şekilde etki ederken, problem çözme ve kendilik algılarına anlamlı şekilde etki etmemiştir.
dc.description.abstractIn this research, the effect of Assertiveness Training applied to secondary school students on social and emotional learning skills of students was investigated. 25 (13 female - 12 male) experimental group, 25 (13 female - 12 male) control group, totally 50 secondary school students participated in this research. The announcement of the training was made with the posters in the schools and the students applied for the education voluntarily. The students participated in Assertiveness Training consisted of 10 sessions. The Social Emotional Learning Skills Scale (SDQAS) was used to measure participants' social and emotional learning skills. In order to analyze the pretest points of the experimental and control groups, t test was used for independent samples and after the application, to analyze the difference of pretest-posttest scores of the experimental and control groups dependent samples t test was also used. As a result, while Assertiveness Training significantly influenced students' social and emotional learning, communication skills and stress levels, it had no significant effect on their problem solving and self-perceptions.en_US
dc.formatXVI, 85 yaprak : tablo, şekil; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage101
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbg_uOhXx3cq519i6r8TYhyg2C3HSgWotG6xtb2xf27M8
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/128002.pdf
dc.identifier.yoktezid553814
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAtılganlık
dc.subjectDuygusal Beceri
dc.subjectEğitim
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri
dc.subjectSosyal Beceri
dc.subjectSosyal-Duygusal Beceri
dc.subjectÖğrenciler
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectAssertivenessen_US
dc.subjectÖğrenme Başarısı
dc.subjectEmotional Skillsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.subjectSocial Skillen_US
dc.subjectSocial-Emotional Skillsen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectAchievement in Learningen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS D381a 2019en_US
dc.titleAtılganlık Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerine Etkisi
dc.titleThe Effect of Assertiveness Training on Social Emotional Learning Skills of Secondary School Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files