Publication:
Medyada Kadın Tokenizmi: Emily In Paris ve The Bold Type Dizilerinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma 'Emily In Paris' ve 'The Bold Type' dizilerindeki karakterleri ele alarak tokenizm açısından önemli bir katkı sağlamayı ve tokenizmin anlaşılması, cinsiyet eşitliği ve medyada temsili açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada özellikle seçilen dizilerdeki tokenizm unsurları ve bileşenleri incelenmiştir. Çalışma Kanter'ın 1977 tarihli tokenizm teorisine odaklanarak azınlık durumundaki bireylerin baskın grup içinde karşılaştığı temel sorunları (rol kuşatması, performans baskısı, yükseltilmiş sınırlar) ele almaktadır. Güçlü grup üyeleri 'hakim grup,' azınlık grubundakiler ise 'token' olarak adlandırılmaktadır. Yoder'in 1991 tarihli çalışmasıyla birleştirilerek statü farklılıkları, mesleki uyumsuzluk ve müdahalecilik boyutları da incelenmiştir. Daha sonra tokenizm kavramı medya ile ilişkilendirilmiş ve medyanın temsil konusundaki rolüne dikkat çekilmiştir. Türkiye'de medyada tokenizm kavramına literatürde rastlanmaması, medyadaki tokenizmi açıklamayı ve önemli tespitlerde bulunmayı amaçlayan bu çalışmayı öne çıkarmaktadır. Bulgular bölümünde örneklem olarak seçilen 'Emily In Paris' ve 'The Bold Type' dizileri nitel içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. İncelenen filmde tokenizm ve medya arasındaki ilişkiyi ortaya koymak üzere belirlenmiş konuya ilişkin anahtar kelimeler ve bu anahtar kelimelere karşılık gelen kavram setleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda incelenen dizilerdeki karakterlerde tokenizme ve tokenizmin bileşenlerine sıkça rastlanmıştır. Bu sonuçlara göre geleneksel tokenizmin yanı sıra medya metinlerinde de tokenizm kavramının varlığını göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre genellemeye dayalı ifadeler, cinsiyetçi, ırkçı ve homofobik söylemler de tokenizmin belirgin unsurları olarak bulunmuştur.
This study aims to make an important contribution in terms of tokenism by examining the characters in the TV series 'Emily In Paris' and 'The Bold Type' and to examine tokenism in terms of its understanding, gender equality and representation in the media. In particular, this study examines the elements and components of tokenism in the selected series. Focusing on Kanter's 1977 theory of tokenism, the study addresses the main problems (role encirclement, performance pressure, raised boundaries) faced by minority individuals within the dominant group. Members of the powerful group are referred to as the 'dominant group' and those in the minority group as 'tokens'. Combined with Yoder's 1991 study, the dimensions of status differences, professional dissonance and intrusiveness were also examined. The concept of tokenism is then linked to the media and the role of the media in representation is emphasized. The fact that the concept of tokenism in the media in Turkey is not found in the literature makes this study, which aims to explain tokenism in the media and make important findings, stand out. In the findings section, the TV series 'Emily In Paris' and 'The Bold Type', which were selected as samples, were analyzed by qualitative content analysis method. In the analyzed movie, keywords and concept sets corresponding to these keywords were used to reveal the relationship between tokenism and media. As a result of the research, tokenism and its components were frequently encountered in the characters in the analyzed series. According to these results, it shows the existence of the concept of tokenism in media texts as well as traditional tokenism. According to the research results, statements based on generalization, sexist, racist and homophobic discourses were also found to be prominent elements of tokenism.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

159

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By