Publication: Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Düzeylerinin Akademik Öz Yeterliliğine Etkisi
| dc.contributor.advisor | İmamoğlu, Osman | |
| dc.contributor.author | Çelik, Aykut | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-13T09:32:18Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalı | |
| dc.description.abstract | Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akıllı telefon kullanım düzeylerinin akademik öz yeterlilik düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmamıza Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yaşar Doğu Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan 18-35 yaş arası 330 gönüllü öğrenci katılmıştır. Katılımcılara ölçekler ile ilgili, araştırmanın amacıyla ilgili açıklamalar yapılarak veri toplama aracının doldurulması hakkında detaylı bilgilere yer verilmiştir. Katılımcılara araştırmacı tarafından geliştirilen, 6 soruluk demografik bilgi anketi, ''Akademik Öz-Yeterlik'' (33 soru) ve Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (33 soru) uygulanmıştır. Çalışmamıza katılan katılımcıların cinsiyetlerine göre akademik öz yeterlilik alt boyutlarında bilişsel boyut ve sosyal boyutta anlamlı farklılık olmadığı (p>0,05), teknik boyutta erkeklerin kadınlardan daha yüksek puanlar aldığı görülmüştür (p<0,05). Spor yapma, yapılan spor türü ve okunan bölüm ve yaş değişkenine göre akademik öz yeterlilik düzeylerinde anlamlı bir etki tespit edilmemiştir(p>0,05). Cinsiyet, okunan bölüm, yapılan spor türü ve yaş değişkenine göre akıllı telefon bağımlılık düzeyi ve alt boyutlarında anlamlı bir etki görülmemiştir (p>0,05). Akademik öz yeterlilik bilişsel boyut ile sosyal ve teknik boyut arasında pozitif orta düzeyde, akıllı telefon bağımlılık alt boyutlarından Yoksunluk hissi ile pozitif düşük düzeyde bir ilişki hesaplanmıştır. Sosyal boyut ile teknik boyut arasında pozitif orta düzeyde, akıllı telefon bağımlılık alt boyutlarından gündelik yaşam bozuklukları ile pozitif düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Spor yapmanın, spor türünün, yaş ve okunan bölümün akademik öz yeterlilik ve akıllı telefon kullanım düzeylerine dikkate alınacak bir etkisi görülmemiştir. Farklı bölümler ile spor bilimleri fakültesi öğrencilerin akademik öz yeterlilik düzeyleri ve akıllı telefon bağımlılık düzeyleri karşılaştırılması önerilir. Anahtar Kelimeler: Akademik öz yeterlilik, akıllı telefon bağımlılığı, spor | |
| dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effects of the students of the faculty of sports sciences on the level of academic self-efficacy. 330 volunteers between the ages of 18 and 35 who attended the Ondokuz Mayıs University Yasar Doğu Sports Sciences Faculty participated in our research as students. The participants were given detailed information about the scales and the purpose of the research fill in the data collection tool. Demographic information questionnaire consisting of 6 questions, 'Academic Self-Efficacy' (33 questions), and Smart Phone Addiction Scale (33 questions) were applied to the participants. Significant information in the cognitive dimension and social dimension in the academic self-efficacy sub-dimensions according to the gender of the participants in our study (p> 0.05), when the males learned higher scores than females in the dimension technique (p <0.05). There was no significant effect on self-efficacy levels according to the variables of playing sports, the type of crude sports, the department studied, and the age (p> 0.05). There was no significant effect on smartphone addiction level and sub-dimensions according to gender, reading section, type of sport and age variable (p> 0.05). A positive middle way between academic self-efficacy cognitive dimension and social and technical dimension, and a low positive correlation with the sense of deprivation from smartphone addiction sub-dimensions were calculated. Between the social dimension and the technical dimension, the positive medium level, the smartphone addiction sub-dimensions are in a low-low dose transmission with daily life. It has not been seen that doing sports, the type of sports, the age and the part read in academic self-efficacy and smartphone usage levels. Keywords: Academic self-efficacy, smartphone addiction, sports | en_US |
| dc.identifier.endpage | 41 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMszTx1X_zyrUNU29WYekdBT-HQ7C8x_UsH_xGAsZ2ze9h | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/51851 | |
| dc.identifier.yoktezid | 652149 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.subject | Spor | |
| dc.subject | Akademik Öz Yeterlilik | |
| dc.subject | Akıllı Telefonlar | |
| dc.subject | Bağımlılık | |
| dc.subject | Spor Bilimleri Fakültesi | |
| dc.subject | Teknolojik Bağımlılık | |
| dc.subject | Ölçekler | |
| dc.subject | Öz Yeterlilik | |
| dc.subject | Üniversite Öğrencileri | |
| dc.subject | Sports | en_US |
| dc.subject | Academic Self-Efficacy | en_US |
| dc.subject | Smartphones | en_US |
| dc.subject | Dependency | en_US |
| dc.subject | Faculty of Sports Sciences | en_US |
| dc.subject | Technological Dependence | en_US |
| dc.subject | Scales | en_US |
| dc.subject | Self-Efficacy | en_US |
| dc.subject | University Students | en_US |
| dc.title | Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akıllı Telefon Kullanım Düzeylerinin Akademik Öz Yeterliliğine Etkisi | |
| dc.title | The Effect of Smartphone Usage Levels on Academic Self-Competence of Students of Sports Science | en_US |
| dc.type | Master Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
