Publication: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yükseköğretimde Öğrenci Bağlılığı Üzerine Görüşleri
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Ülkemizdeki yükseköğretim kurumlarının sayısındaki artış, beraberinde, bu kurumlar arasında bir rekabet ortamı yaratmış ve öğrencilere yükseköğretim kurumlarını seçerken bazı faktörleri de göz önünde bulundurmaları gerçeğini de ortaya çıkartmıştır. Bu faktörlerden biri de öğrenci bağlılığıdır. Öğrencilerin bu konuda seçici olmaya başlamış olmaları, eğitim alacakları süre boyunca seçmeyi düşündükleri yükseköğretim kurumuna karşı bağlılık duyma hissi yaratmıştır. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde eğitim görmekte olan öğrencilerin, üniversitelerine olan bağlılıklarını araştırmaktır çünkü kurumsal bir bağlılığın olmadığı durumlarda, öğrencilerin başarılı olmaları ve üniversitelerin de istenilen düzeye ulaşması mümkün olamayacaktır. Çalışmaya, sekiz farklı bölümden toplam 655 öğrenci gönüllülük esasına göre katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Çınkır, Kurum ve Yıldız (2021) tarafından geliştirilmiş olan14 maddelik, 5li likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizi; frekans analizi, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-way Anova) ve Post-hoc testleri ile yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, katılımcıların büyük çoğunluğunun üniversiteye bağlılık düzeylerinin “yüksek” seviyede olduğu tespit edilmiştir. Bölüm bazında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmış olmasına rağmen, cinsiyet ve sınıf değişkenleri açısından bir fark gözlenmemiştir.
Description
Keywords
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Volume
15
Issue
2
Start Page
188
End Page
198
