Publication:
Web 2.0 Araçları Kullanarak 8. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Öğrenimini ve Kalıcılığını Geliştirme

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Özel Yavuz Selim Dağ Koleji Ortaokulu'nda sekizinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Yapılan bu çalışmada, farklı Web 2.0 araçlarının kullanımının öğrencilerin İngilizce kelime bilgilerinin geliştirilmesine, kalıcılığının sağlanmasına ve dil öğrenim motivasyonuna etkisi araştırılmaktadır. Bulgular öntest, sontest, kalıcılık testi ve motivasyon ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmada kontrol ve deney grubu bulunmakta olup kontrol grubuna kelimeler geleneksel yöntemler ile pratik edilirken, deney grubu kelimeleri farklı Web 2.0 araçları (Kahoot!, LearningApps, WordWall, Baamboozle, Quizizz) ile pratik etmiştir. Çalışma altı hafta sürmüştür. Çalışma öncesinde, öntest kullanılarak kontrol grubu ve deney grubu arasında bir fark olup olmadığına bakılmış, motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Çalışma sonunda ise sontest ve aynı motivasyon ölçeği uygulanıp, çalışmadan bir ay sonra kalıcılık testi uygulamıştır. Testler ve ölçeklerden elde edilen sonuçlara bakıldığında, kontrol ve deney grubu arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Web 2.0 araçlarının kullanıldığı deney grubunun test sonuçları, kontrol grubuna kıyasla daha yüksek olup, motivasyonlarının da arttığı gözlemlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Web 2.0 araçları, kelime kalıcılığı, kelime öğretimi, dijital oyun temelli öğrenme, motivasyon
This study was carried out as a case study involving eighth-grade students at Özel Yavuz Selim Dağ College Middle School, which is affiliated with the Ministry of National Education. The impact of using various Web 2.0 tools on improving students' English vocabulary, ensuring its permanence, and enhancing language learning motivation is investigated in this study. The findings were obtained through pre-test, post-test, retention test, and motivation scale. The study included both a control group and an experimental group. While the control group practiced words using traditional methods, the experimental group practiced words using various Web 2.0 tools (Kahoot!, LearningApps, WordWall, Baamboozle, Quizizz). For eight weeks, the study was conducted. Before the study, a pre-test was conducted to determine if there was any difference between the control group and the experimental group, and a motivation scale was applied. At the end of the study, a post-test and the same motivation scale were administered, followed by a retention test one month after the study. According to the results obtained from the tests and scales, there was a significant difference between the control and experimental groups, with the experimental group utilizing Web 2.0 tools achieving higher success in their tests compared to the control group, and their motivation was observed to increase. Keywords: Web 2.0 tools, vocabulary retention, vocabulary teaching, digital game-based learning, motivation

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

128

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By