Publication: Nesnelerin Sanata Dönüşüm Süreçlerinde Bir Anlatı Olarak Yoksul Sanat
| dc.contributor.advisor | Kaptan, Ata Yakup | |
| dc.contributor.author | İrgin, Süleyman | |
| dc.date.accessioned | 2020-07-21T21:16:08Z | |
| dc.date.available | 2020-07-21T21:16:08Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.department | OMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
| dc.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı / Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |
| dc.description | Tez (doktora) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2016 | en_US |
| dc.description | Libra Kayıt No: 89859 | en_US |
| dc.description.abstract | ÖZET NESNELERİN SANATA DÖNÜŞÜM SÜREÇLERİNDE BİR ANLATI OLARAK YOKSUL SANAT Süleyman İRGİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Doktora, Şubat / 2016 Danışman: Prof. Dr. Ata Yakup KAPTAN Sanat, insanlıkla paralel bir doğrultuda gelişmiştir ve sürekli olarak değişimler geçirerek insanlığın anlatısı olmuştur. Birey ve bireyler, duygu ve düşüncelerini sanat aracılığıyla dile getirmiştir. Sanat, bir irdeleme ve sorgulama yöntemi ya da bir dil olarak tanımlanması gerekirse bu dilin ve anlatının insanlıkla birlikte ve paralel olarak değiştiği ve geliştiği söylenebilir. İnsan ve sanat ikilemi, aydınlanma dönemiyle geri dönüşü olmayan bir yola girmiş, modern olma ve modernleşme artık sanatın da bir sorunu olmuştur. Günümüzde sanatın sadece yüzey üzerinde yapılan bir renklendirmeden ibaret olmadığı aşikârdır. Özellikle günümüz 21. yüzyılında eğilimlerin ve anlayışların hüküm sürdüğü bu çağda atık olanın da sanat mekânlarında yerini aldığını görmemiz mümkündür. Bu düşünceler ve bağlamlar doğrultusunda 'Nesnelerin Sanata Dönüşüm Süreçlerinde Bir Anlatı Olarak Yoksul Sanat' başlıklı bu tez toplamda altı bölümden oluşmaktadır: Giriş bölümünde bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmektedir. Birinci bölümde araştırmayla bağlantılı kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve irdelenmiştir. İkinci bölümde kültür, çağdaş sanat ve tüketim kültürü ekseninde yoksul sanat analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde modernizm ve sonrası sanatsal eğilimler içerisinde yer alan yoksul sanat ve görsellikleri hakkında araştırma yapılmıştır. Dördüncü bölümde araştırmanın tartışması, vargıları ve sonucu hakkında bilgi verilmiştir. Beşinci ve son bölümde ise araştırmanın kaynakçası ve araştırmayı yapan kişinin özgeçmişi hakkında bilgi verilmiştir. Anahtar Sözcükler Sanat, Kültür, Çağdaş Sanat, Yoksul Sanat. | |
| dc.description.abstract | ABSTRACT IN THE OBJECTS OF ART OF TRANSFORMATION PROCESS POOR ART AS A NARRATIVE TITLED Süleyman IRGIN Ondokuz Mayıs University, Institute of Educational Sciences Fine Arts Department, Ph.D., February / 2016 Adviser: Professor Doctor Ata Yakup KAPTAN Art developed in a direction parallel with humanity and continuously changes have been passing narratives of humanity. Individual and individuals have expressed their thoughts and feelings through art. Art is a method of analyzing and questioning or identification is needed as a language with the language and narrative of humanity and said that developed and changed in parallel. Human and artistic dilemma have entered into an irreversible course with enlightenment, there has been a problem in modern and modernizing the art anymore. Today is obviously not just a coloring made art on the surface. In particular, the present trend in the 21st century and that the waste in this era dominated by understanding it is possible to see that what takes place in art spaces. In line with this thinking and contexts 'In The Objects of Art of Transformation Process Poor Art as a Narrative Titled' this thesis consists of six chapters in total: It provides information about scientific research methods in the beginner chapter. In the first section it was created in connection with research and conceptual framework was discussed. Second department culture were poor art analysis of contemporary art and consumer culture axis. Located in post-modernism and artistic trends were investigated in the third chapter and visualizations about poor art. Discussion of the research in the fourth chapter, conclusions and were informed about the result. The fifth and last chapter is given about the biography of the person making the reference and research studies. Key Words Art, Culture, Contemporary Art, Poor Art. | en_US |
| dc.format | XII, 113 y. : tablo, resim ; 30 sm. | en_US |
| dc.identifier.endpage | 128 | |
| dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xErLOFky7eozD3SySNYQI7_O0S5JVW4Oohb1ybIcAVSAO | |
| dc.identifier.uri | http://libra.omu.edu.tr/tezler/89859.pdf | |
| dc.identifier.yoktezid | 429301 | |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US] |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Güzel Sanatlar | |
| dc.subject | Arte Povera | |
| dc.subject | Kültür | |
| dc.subject | Modern Sanat | |
| dc.subject | Nesne | |
| dc.subject | Sanat | |
| dc.subject | Sanat Objeleri | |
| dc.subject | Tüketim Kültürü | |
| dc.subject | Özne-Nesne İlişkisi | |
| dc.subject | Fine Arts | en_US |
| dc.subject | Arte Povera | en_US |
| dc.subject | Culture | en_US |
| dc.subject | Modern Art | en_US |
| dc.subject | Object | en_US |
| dc.subject | Art | en_US |
| dc.subject | Art Objects | en_US |
| dc.subject | Consumption Culture | en_US |
| dc.subject | Subject-Object Relation | en_US |
| dc.subject.other | TEZ DOK İ67n 2016 | en_US |
| dc.title | Nesnelerin Sanata Dönüşüm Süreçlerinde Bir Anlatı Olarak Yoksul Sanat | |
| dc.title | In the Objects of Art of Transformation Process Art as a Narrative Titled | en_US |
| dc.type | Doctoral Thesis | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
