Publication:
Alevi-Sünni Evliliklerindeki Çocukların Din Eğitimi: Malatya Örneği

dc.contributor.advisorKöylü, Mustafa
dc.contributor.authorTekelioğlu, Mehtap
dc.date.accessioned2020-07-22T08:00:37Z
dc.date.available2020-07-22T08:00:37Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2013en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 66103en_US
dc.description.abstractSon zamanlarda Türkiye?de yaşanan sosyal ve ekonomik şartlar, farklı kültür, din ve etnik unsurları bünyesinde barındıran heterojen evlilikleri de kaçınılmaz kılmıştır. Bu tür heterojen evliliklerden en göze çarpanı ise, Alevi ve Sünni evlilikleridir. Bu evliliklerdeki çocukların din eğitimi, dini kültürün devamı, bir arada yaşamaya ve gelecek nesillerin sosyal yapılarına etkisi gibi hususlarda önem arz etmektedir.Bu çalışmada Alevi-Sünni evliklerdeki çocukların din eğitimleri araştırma konusu yapılmıştır. Araştırmanın amacı, bu tür evliliklerde doğan çocukların din eğitimlerine ilişkin aile tutumlarını Malatya örnekliğinde ortaya koymak, varsa problemleri tespit etmek ve öneriler geliştirmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve çiftlerle yapılmış yarı yapılandırılmış görüşme teknikleri kullanılmıştır.Çalışma üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, Alevilik ve Sünnilik inanç, ibadet ve kültürel boyutlarıyla ele alınmıştır. Ayrıca bu bölümde çalışmanın örneği olan Malatya?nın sosyo-kültürel yapısı hakkında da bilgi verilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın metodolojisi konu edilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise araştırma bulguları ve yorumları yer almıştır. Araştırmada ulaşılan önemli sonuçlardan bazıları şunlardır: Görüşülen çiftlerden çoğunluğu din eğitimini gerekli görmektedir. Eşlerin bazıları, dine bütüncül bir yaklaşımla dinin inanç, ibadet ve ahlak yönlerini vurgulayarak din eğitimini gerekli görürken, diğer bazıları sadece dinin ahlaki boyutunu önemseyerek din eğitiminin gerekli olduğunu düşünmektedir.Görüşülen eşlerin çoğunluğu, çocuklarının din konusunda doğru bilgi sahibi olmaları için genel anlamda din eğitimi almasını istemektedir. Din eğitimini kimin vermesi gerektiği konusunda ise genellikle anne-baba ya da uzman kişi belirtilmektedir.Görüşülen eşlerin evlilik öncesinde, çocuklarının din eğitimi konusunda birbirleriyle konuşmadıkları anlaşılmaktadır.Görüşülen eşlerin çoğunluğu kendilerini, çocuklarının yönettikleri din ile ilgili soruları cevaplamada yeterli görmektedir.Görüşme yapılan ailelerin çoğunluğunda, çocukların dini duygu oluşum ve gelişimine katkıda bulunabilecek cami veya cemevi ziyareti, dini içerikli toplantılara katılma ve kitapların okunmasına teşvik gibi faaliyetlere yeterince yer verilmemektedir.Görüşülen ailelerin çoğunluğunda, çocuklara peygamberler, dualar ve temel bazı dini bilgilerin eşlerin en azından biri tarafından öğretildiği anlaşılmaktadır. Araştırma kapsamında görüşülen eşlerin cevaplarına genel olarak bakıldığında, söz konusu ailelerde herhangi bir mezhepsel baskının olmadığı, çocuğun dini bilgi edinme konusundaki isteklerinin geri çevrilmediği anlaşılmaktadır. Anahtar Sözcükler: Çocukların Din Eğitimi, Alevi-Sünni Evlilikleri, Ailede Din Eğitim
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine religious education of children were born in the Alevi-Sunni marriages in Malatya through couples? opinions, if any, to identify their problems and to make some recommendations. In this study, the qualitative research methods; document analysis and semistructured interview techniques were used. In the scope of study interviews were held by 32 spouses. In the first chapter of the study, theoretical background and conceptual framework based on the literature were created. In the second chapter, methodology of the research was presented. In the last chapter of study, religious education of children were born in the Alevi-Sunni marriages in Malatya was analyzed by using the responders? views. Some of significant results of the study are as follow: Acording to the majority of the interviewed spouses, religious education is needed and they want their children to have properly knowledge about religion. Some of the spouses think that religious education should be taught to childeren by their families. In the majority of family environment of interviewed spouses, religious activities such as visiting to mosque or Cemevi, attending to any religious rituals and promoting reading religious books are not enough. There is no any denominational pressure on children in the majority of family environment. Key Words: Religious Education of children, Alevi-Sunni Marriages, Religious Education in Familyen_US
dc.formatVIII, 83 y. : tablo; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage95
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vVNzTGHHhjH-u3WMToxQ-pqCUtW1Zg-ui3U-ogoo_0YKURpysFQjTN6T2_DqykEm
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/66103.pdf
dc.identifier.yoktezid336058
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAleviler
dc.subjectAlevilik
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectDin Eğitimi
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAlawisen_US
dc.subjectMüslümanlar
dc.subjectAlawiismen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectSünnilik
dc.subjectMuslimsen_US
dc.subjectSunnismen_US
dc.subjectİslam Dini
dc.subjectIslam Religionen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS T266a 2013en_US
dc.titleAlevi-Sünni Evliliklerindeki Çocukların Din Eğitimi: Malatya Örneği
dc.titleReligious Education of Children Born in the Alevi-Sunni Marriages in Malatyaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files