Publication:
Spor Bilimleri Fakültesi ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin Karşılaştırılması

dc.contributor.authorUnver, Saban
dc.contributor.authorAtan, Tülin
dc.date.accessioned2025-12-11T00:57:41Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Spor Bilimleri ve İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık düzeylerini incelenmektir. Çalışmaya Spor Bilimleri Fakültesi’nden 151, İlahiyat Fakültesi’nden 149 olmak üzere toplam 300 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada, araştırmacılar tarafından oluşturulan “Demografik Bilgi Formu” ve katılımcıların psikolojik dayanıklılık düzeylerini belirlemek için Friborg ve ark. (2005) tarafından geliştirilen ve Basım ve Çetin (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği (PDÖ) kullanılmıştır. Her iki fakülte öğrencilerinin PDÖ toplam puanları fakülte, cinsiyet, sigara veya alkol kullanma ve düzenli olarak spor yapma durumu değişkenlerine göre karşılaştırıldı. Fakülteye değişkenine göre ilahiyat fakültesi öğrencilerinin PDÖ toplam puanlarının spor bilimleri fakültesi öğrencilerin puanından anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edildi (p<0.05). Kadın öğrencilerin PDÖ toplam puanlarının erkek öğrencilerin puanından anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edildi (p<0.05). Öğrencilerden sigara veya alkol kullanmayanların PDÖ toplam puanlarının kullanan öğrencilerin puanından anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edildi (p<0.05). Düzenli spor yapma durumuna göre PDÖ toplam puanlarının farklılaşmadığı tespit edildi (p>0.05). Üniversitede eğitim görülen fakültenin, cinsiyetin, sigara veya alkol kullanmanın psikolojik dayanıklılık düzeyini etkilediği sonucuna ulaşıldı. Spor Bilimleri Fakültesi’nde okuyan ve erkek öğrencilerin psikolojik dayanıklılık düzeylerinin yükseltilmesi dolayısıyla zorluklara veya olumsuz durumlara karşı başarılı bir baş edebilme sağlayabilmeleri açısından gerekli desteklerin sağlanması önerilebiliren_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.567468
dc.identifier.endpage222en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.trdizinid387025
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.567468
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/387025/spor-bilimleri-fakultesi-ve-ilahiyat-fakultesi-ogrencilerinin-psikolojik-dayaniklilik-duzeylerinin-karsilastirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/40401
dc.identifier.volume14en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleSpor Bilimleri Fakültesi ve İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files