Publication:
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Düzeyleri ile Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorGül, İbrahim
dc.contributor.authorGül, Cevahir
dc.date.accessioned2025-12-11T01:52:57Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractÖğretmenlerin mesleğe adanmışlıkları ile okul öncesi eğitimde ailenin çocuğun eğitim sürecine katılımı, eğitimin niteliği ve sürekliliği açısından önemlidir. Bu kapsamda çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine adanmışlık düzeyleri ile uyguladıkları aile katılım stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun ilinin dört merkez ilçesinde (Atakum, İlkadım, Canik ve Tekkeköy) MEB’e bağlı resmi anaokullarında 2020-2021 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu 317 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Ölçeği” ile “Öğretmenlerin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul öncesi kurumlarda çalışan öğretmenlerin mesleki adanmışlık düzeyleri yüksek, uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşleri iyi düzeydedir. Öğretmenlerin mesleki adanmışlıklarına ve uyguladıkları aile katılım stratejilerine ilişkin görüşleri yaş, meslekte geçirilen süre ve çalıştıkları kurum değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin uyguladıkları aile katılım stratejileri ile mesleki adanmışlıkları arasında düşük düzeyde pozitif bir ilişki olduğu saptanmıştır. Okulöncesi öğretmenlerin mesleki adanmışlıkları uyguladıkları aile katılım stratejilerinin anlamlı bir yordayıcısıdır.en_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1039798
dc.identifier.endpage806en_US
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage788en_US
dc.identifier.trdizinid1150140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1039798
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1150140/okul-oncesi-ogretmenlerinin-ogretmenlik-meslegine-adanmislik-duzeyleri-ile-uyguladiklari-aile-katilim-stratejileri-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47339
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık Düzeyleri ile Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files