Publication:
Medya Okuryazarlığı Dersine İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Samsun İli Örneği)

dc.contributor.advisorKesten, Alper
dc.contributor.authorBütün, Eda
dc.date.accessioned2020-07-22T08:01:02Z
dc.date.available2020-07-22T08:01:02Z
dc.date.issued2010
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Bölümü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2010en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 76975en_US
dc.description.abstract21. yüzyılda medya haber ve bilgi verme, eğlendirme işlevlerinin yanı sıra siyasi görüşlerimizi, yaşam tarzımızı belirleyen, boş zamanlarımıza hükmeden bir kurum haline gelmiştir. Medyanın toplum üzerinde bu kadar etkin bir hale gelmesi `'medya okuryazarlığı'' kavramının doğmasına neden olmuştur. Medya okuryazarlığı kavramı medyanın yönlendirici etkilerinin farkında olmak, medyaya karşı sorgulayıcı ve eleştirel olabilme becerilerini içermektedir.Bu araştırmada ülkemizde 2006?2007 eğitim-öğretim yılında ilköğretim programlarında pilot uygulama olarak yer alan, 2007?2008 eğitim?öğretim yılında ise tüm ülkede seçmeli ders olarak müfredat programına konulan seçmeli Medya Okuryazarlığı dersinin öğrencilerin medyayı takip etme durumlarında ne gibi farklılıklar meydana getirdiği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Medya Okuryazarlığı dersinin verildiği okullardaki Sosyal Bilgiler öğretmenleri, öğrenciler ve veliler ile görüşmeler yapılarak görüşleri alınmıştır.Araştırma Samsun ilinde altı ilköğretim okulunda görev yapan altı Sosyal Bilgiler öğretmeni, altı öğrenci ve altı veli ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda Medya Okuryazarlığı dersinin öğrencilerin medyayı takip şekillerinde herhangi bir farklılığa neden olmadığı, öğrencilerin Medya Okuryazarlığı dersi müfredatını genel olarak sıkıcı buldukları belirlenmiştir. Ayrıca Medya Okuryazarlığı dersi hakkında öğretmen?veli işbirliğinin sağlanamadığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn the 21st century, media has become an institution that determines our lifestyles and political views and dominates our leisure times as well as it?s informing and entertaining functions. The increasing influence of of media on society has led to the emergence of a new concept called `?media literacy??. The concept of `?media literacy?? includes the ability of being aware of the directin effects of media and being inquisitive and critical against the media.The study aimed to determine the influnce of elective media literacy courses which were scheduled in 2006-2007 academic years as a pilot scheme and then scheduled in elementary cirriculum in 2007-2008 academic years as an elective course on students? media usage habits. For this purpose, teachers, students and parents from those schools in which media literacy courses were taught as an elective course were interviewed.Research was limited to six Social Sciences teachers from six different primary schools in Samsun in province, six students and six parents. Interview tecnique, one of the qualitative research methods, was used to collect data. Descriptive analysis was used to analyze the data.Study result revealed that media literacy courses did not cause any differences in students? media usage habits and students found media literacy cirriculum boring. Study results also revealed that teacher ?parents? coordination about the media literacy courses could not be provided.en_US
dc.formatIX, 97 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage111
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=veR1mHu9yoWjwcVUjCEoPKCTEDWkiYPrec02hj_fi93hqE2zKwyHj7BVo3Dg65hR
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/76975.pdf
dc.identifier.yoktezid278554
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectAna-baba Tutumu
dc.subjectDers Programları
dc.subjectMedya
dc.subjectMedya Okuryazarlığı
dc.subjectMedya Okuryazarlığı Dersi
dc.subjectSamsun
dc.subjectVeliler
dc.subjectÖğrenci Görüşleri
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşleri
dc.subjectParents Attitudeen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectMedia Literacyen_US
dc.subjectMedia Literacy Courseen_US
dc.subjectSamsunen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectOpinions of Studentsen_US
dc.subjectTeacher Opinionsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B983t 2010en_US
dc.titleMedya Okuryazarlığı Dersine İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri (Samsun İli Örneği)
dc.titleTeacher, Student, and Parents’ View on Media Literacy Course (Sample of Samsun City)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files