Publication: Anti Ayrımcı Programların Okul Öncesi Sınıflarda Uygulanmasının Avantaj ve Sınırlılıkları
| dc.contributor.author | Akman, Berrin | |
| dc.contributor.author | Bayrakdar, Uygar | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-10T23:24:45Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Hacettepe Üniversitesi,Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada Anti Ayrımcı ve Çok Kültürlü eğitimin ne olduğu, alan yazında nasıl tanımlandığı, Anti Ayrımcı Programların ön koşullarının ne olduğu, hangi bileşenlerden oluştuğu, neleri hedeflediği ve hangi paydaşlardan yararlandığı yer almaktadır. Ayrıca Anti Ayrımcı Programlarda yer alan kişilerin ve uzmanların rol ve sorumluluklarının ne olduğu, bu programlar uygulanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği açıklanmıştır. Bunların yanı sıra “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflarda uygulanmasının yarattığı avantajlar ve sınırlılıkları alan yazında yer alan görüşlere göre derlenmiş ve yorumlanmıştır. “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflarda uygulanmasının yarattığı avantajların ortak yönü olarak eğitim ortamlarında kültürel ve bireysel farklılıkların temsilinin artıyor olması ve buna bağlı olarak eğitim öğretim sürecinde hem sosyal hem akademik çıktıların olumlu etkilenmesi olarak görülebilir. “Anti Ayrımcı Programların” okulöncesi sınıflardauygulanmasının yarattığı dezavantajların ise alan yazına göre daha çok içerik, materyal, süre ve bilinç eksikliği ekseninde yer aldığını söyleyebiliriz. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.26468/trakyasobed.688532 | |
| dc.identifier.endpage | 976 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1305-7766 | |
| dc.identifier.issn | 2587-2451 | |
| dc.identifier.issue | 2 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 959 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 415601 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26468/trakyasobed.688532 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/415601/anti-ayrimci-programlarin-okul-oncesi-siniflardauygulanmasinin-avantaj-ve-sinirliliklari | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12712/35970 | |
| dc.identifier.volume | 22 | en_US |
| dc.language.iso | tr | en_US |
| dc.relation.ispartof | Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.title | Anti Ayrımcı Programların Okul Öncesi Sınıflarda Uygulanmasının Avantaj ve Sınırlılıkları | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
