Publication:
İngilizce Dersindeki Yabancı Öğrencilerin Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri: Samsun İli İlkadım İlçesi Örneği

dc.contributor.advisorŞenel, Müfit
dc.contributor.authorNajı, Amjed
dc.date.accessioned2025-12-13T09:20:09Z
dc.date.issued2024
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini alarak Samsun ili İlkadım ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan 13 lisede okuyan yabancı uyruklu öğrencilerin İngilizce dersindeki durumlarını öğrenmeyi ve genel olarak İngilizce öğrenmede Türk akranlarına göre başarılı olup olmadıklarını tespit etmeyi ve hangi İngilizce dil becerilerinde daha yetkin olduklarını veya başarılarının arkasındaki nedenleri öğrenmeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya 26 kadın 17 erkek olmak üzere 43 İngilizce Öğretmeni katılmıştır. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacı ile yüz yüze dokuz açık uçlu sorudan geliştirilen bir yarı-yapılandırılmış görüşme formu iki kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda öğretmenlerin yaşı, cinsiyetleri, mesleki deneyimleri, , sınıflarındaki yabancı uyruklu öğrencilerin sayısı ve uyrukları gibi sorulara yer verilmiştir. İkinci kısım ise araştırma verilerini toplamak ve araştırma sorularını cevaplamak için 9 tane açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir: 1. İngilizce öğretmenlerinin %60.47'si yabancı uyruklu öğrencilerin diğer derslere göre İngilizce dersinde daha başarılı olduklarını, öğretmenlerin %23.26'sı öğrencilerin derslere göre İngilizce dersinde başarısız olduklarını ve öğretmenlerin %16.28'i öğrencilerin bütün derslerde aynı seviyede olduklarını düşünmektedir. 2. Yabancı uyruklu öğrencilerin İngilizce öğrenme süreçlerinde en kolay geliştirdikleri dil becerileri konuşma ve dinlemedir. Yazma ve okuma becerileri ise öğrencilerin en çok zorlandığı becerilerdir. 3. Yabancı uyruklu öğrencilerin İngilizce dersindeki dil becerilerindeki en belirgin hataların başında dilbilgisi kurallarını yanlış kullanmaları ve bazı sözcüklerin telaffuzunda yanlışlık yapmaları gelmektedir. Anahtar Sözcükler: Yabancı uyruklu öğrenciler, İngilizce, dil becerileri, Samsun.
dc.description.abstractThis research aims to investigate the situation of foreign students studying in 13 high schools affiliated with the Ministry of National Education in İlkadım district of Samsun province in the 2022-2023 academic year by obtaining the opinions of English teachers. The study intends to determine whether these students are successful in learning English compared to their Turkish peers, and to identify in which English language skills they are more proficient or the reasons behind their success. A total of 43 English teachers, 26 females and 17 males, participated in the research. A face to face semi-structured interview with nine open-ended questions form developed to determine the teachers' views, consists of two sections. The first section includes questions regarding the teachers' age, gender, professional experience, the classes they teach, and the number and nationalities of international students in their classes. The second section comprises nine open-ended questions, which were used to collect research data and address the research questions. The findings obtained from the research are presented below: 1. 60.47% of English teachers believe that foreign students are more successful in English classes compared to other subjects, while 23.26% of teachers think that students are unsuccessful in English classes compared to other subjects, and 16.28% of teachers believe that students are at the same level in all subjects. 2. Speaking and listening skills are the easiest language skills for international students to develop in their English learning process. On the other hand, writing and reading skills are the areas where students face the most challenges. 3. The most prominent errors in the language skills of international students in the English class include incorrect use of grammar rules and mispronunciation of certain words. Keywords: International student, English, language skills, Samsunen_US
dc.identifier.endpage115
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=cr4SkWLaRMhkDRBjqthpsXvmr1w4VLlPt2EW0zo9mALjLyPmOQZDKQZek5vibitd
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/50646
dc.identifier.yoktezid854661
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce Dersindeki Yabancı Öğrencilerin Durumuna İlişkin Öğretmen Görüşleri: Samsun İli İlkadım İlçesi Örneği
dc.titleTeachers’ Views on the Status of International Students in English Lessons: Sample of Samsun Province, İlkadım Districten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files