Publication:
Hollywood Film Afişlerinin Metinlerarası Analizi: Salt Benzerlik mi Yoksa Amaca Yönelik Bir Yöntem mi

dc.contributor.authorDoğan, Tuğçe Elif Taşdan
dc.contributor.authorTarakcıoğlu, Aslı Özlem
dc.date.accessioned2025-12-11T01:42:14Z
dc.date.issued2018
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.description.abstractMetinlerarasılık yaklaşımı, 20. yüzyıl edebiyat incelemelerinedamgasını vuran eser benzerliği temelli bir tahlil yöntemidir. TemelleriMikhail Bakhtin tarafından atılan ve Julia Kristeva tarafındangeliştirilen bu yaklaşım, edebi eserlerin oluşum aşamasında yazarüslubunun yanı sıra dış faktörler ve etkileşimler neticesinde esere dahilolan farklı seslerin, görüşlerin ve ilhamların da önemli olduğunu ortayakoymaktadır. Bu yaklaşıma göre, tarih boyunca kaleme alınan bütüneserler arasında bilinçli veya bilinçsiz bir benzerlik bulunmaktadır vebu da metinlerin özgünlüğü konusunu farklı bir boyuta taşımaktadır.Başlangıçta genellikle edebi eserler üzerinden incelenen bu çokluetkileşim süreci, 20. yüzyılın sonlarına doğru edebiyat dışı sahalara dakaymış ve günümüzde görsel sanat, günlük iletişim, yazışma ve benzeribütün alanlarda metinlerarası ilişki analizi yapılmaya başlanmıştır.Birçok farklı iletişim sahasının aktif bir şekilde kullanıldığı günümüzdünyasında metinlerarasılık yaklaşımı disiplinlerarası bir boyutataşınmıştır. Böylelikle, insanların ürettiği bütün eserler metinkapsamına alınmış ve aralarındaki bağlantıların nitelikleri ayrıntılı birşekilde araştırılmaya başlanmıştır. Edebiyat dışı sahada bahsi geçenmetinlerarası ilişkileri dikkate alan bu çalışma, metinlerarasılıkyaklaşımını görsel sanat çerçevesinde değerlendirerek görsel ögetasarımlarında metinlerarasılığın rolünü incelemeyi amaçlamaktadır.Bu hedef doğrultusunda, Hollywood yapımı filmlerin afişlerinden seçilengörsel örnekler, gerek izleyici algısı gerekse afişler arası benzerlikkapsamında incelenmiş ve metinlerarası öge kullanımının afiş tasarımında izleyici algısının yönlendirilmesini sağladığı sonucunaulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14279
dc.identifier.endpage1122en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage1107en_US
dc.identifier.trdizinid301993
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14279
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/301993/hollywood-film-afislerinin-metinlerarasi-analizi-salt-benzerlik-mi-yoksa-amaca-yonelik-bir-yontem-mi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/45390
dc.identifier.volume13en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.titleHollywood Film Afişlerinin Metinlerarası Analizi: Salt Benzerlik mi Yoksa Amaca Yönelik Bir Yöntem mien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files