Publication:
Samsun İli Atatürk Bulvarı Üzerindeki Trafiğin Mikro Simülasyon Tekniği İle Modellenmesi

dc.contributor.advisorKırbaş, Ufuk
dc.contributor.authorAkın, Melis Dönmez
dc.date.accessioned2025-12-13T09:35:00Z
dc.date.issued2020
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractKavşaklar farklı yönlerden gelen trafik akımlarının ortak olarak kullanıldığı alanlar olması sebebiyle birçok problemi de içinde barındırmaktadır. Özellikle sinyalize dönel kavşaklar kentlerimizde yaygın bir şekilde kullanılan ve sayısı giderek artan kavşak çeşididir. Sinyalize dönel kavşaklar kavşak yaklaşım kolları ve merkez ada etrafında belirli noktalarda sinyalizasyon sisteminin bulunduğu, kavşak bölgesi ve merkez ada içerisinde trafik akımının sinyalizasyon sistemleriyle yönlendirildiği eşdüzey kavşak çeşididir. Sinyalize dönel kavşaklar; sinyalize (denetimli) ve dönel (yuvarlak ada) kavşakların kombinasyonu sonucu oluşmuşlardır. Günümüzde kullanılan araç sayıları nüfus artışına ve yaşanan ekonomik gelişmelere bağlı olarak giderek artmaktadır. Artan araç sayılarıyla birlikte kavşağı kullanan trafik akımlarının yönetilmesi zorlaşmaktadır. Trafik yoğunluğuna cevap veremeyen kavşaklar, taşıt gecikmeleri, akaryakıt tüketimiyle oluşan enerji kayıpları, havaya salınan gazların artması ve çevresel taşıt gürültüsünün artması gibi olumsuzlukları içinde barındırır. Bu duruma bağlı olarak doğru kavşak tasarımı, kavşağı kullanan trafik akımlarının yönetilmesi ve kavşaklardaki sinyalizasyon sistemlerinin düzenlenmesi konuları ön plana çıkmaktadır. Bu tez çalışmasında, Samsun ili Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Yeşilyurt, Mimar Sinan, Türkiş ve Ömürevleri kavşakları trafik sirkülasyonunun iyileştirilmesi amacıyla incelenmiştir. İncelenen bu kavşaklarda; gecikmeleri en az seviyeye düşürecek, kapasite ve hizmet düzeyini arttıracak şekilde yeni kavşak geometrileri ve yeni sinyalizasyon devre süreleri önerilmiştir. Kavşakların tasarımı 'Vissim' isimli trafik simülasyon yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Öncelikle incelenecek kavşaklarda kamera çekimleri yapılarak trafik sayım sonuçları elde edilmiştir. Sonrasında sinyalizasyonla ilgili olarak sinyal faz planları, devre süreleri ve kavşakların geometrik özellikleri ile ilgili bilgiler temin edilmiştir. Bu bilgiler ışığında mevcut yol ağı ve trafik akımı simüle edilmiştir. Gecikme miktarları, ağın performans değerlendirmeleri ve araç seyahat süreleri elde edilmiştir. Sonrasında yeni kavşak geometrileri ve sinyal devre düzenleri planlanmış olup aynı trafik yoğunluğu baz alınarak ve trafik akışı yeniden simüle edilerek elde edilen analiz sonuçları karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractJunctions have many problems as they are areas where traffic flows from different directions are used in common. Especially signalized roundabouts are widely used in our cities and the number of intersections is increasing. Signalized roundabouts are a type of co-junction where there is a signalling system at certain points around the junction approach arms and the central island, and traffic flow within the junction zone and the central island is guided by signalling systems. Signalized roundabouts; they were formed as a result of a combination of signalized (supervised) and Round Island (Round Island) junctions. The number of vehicles used today is increasing gradually due to population growth and economic developments. With increasing numbers of vehicles, traffic flows using the junction are becoming harder to manage. Intersections that do not respond to traffic density contain negativity such as vehicle delays, energy losses caused by fuel consumption, increase of gases released into the air and increase of environmental vehicle noise. Depending on this situation, proper junction design, management of traffic flows using the junction and regulation of signalling systems at junctions come to the fore. In this thesis, Yeşilyurt, Mimar Sinan, Türkiş and Ömürevleri intersections located on Atatürk Boulevard in Samsun province were examined in order to improve traffic circulation. At these junctions, new junction geometries and new signalling circuit times were proposed to minimize delays and increase capacity and service level. The design of the intersections was analyzed using traffic simulation software called 'Vissim'. First of all, the traffic count results were obtained by making camera shots at the intersections to be examined. Later, information about signal phase plans, circuit times and geometric properties of junctions were provided regarding signaling. In light of this information, the current road network and traffic flow have been simulated. Delay amounts, performance assessments of the network and vehicle travel times were obtained. After that, new junction geometries and signal circuit layouts were planned and the results of the analysis were compared based on the same traffic density and traffic flow was re-simulated.en_US
dc.identifier.endpage186
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPHx7UNMeFHt8lZ7t9mywvAENTs_yNUtnPVPh1E3p0WM5n
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/51986
dc.identifier.yoktezid612000
dc.language.isotr
dc.subjectTrafik
dc.subjectUlaşım
dc.subjectTrafficen_US
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleSamsun İli Atatürk Bulvarı Üzerindeki Trafiğin Mikro Simülasyon Tekniği İle Modellenmesi
dc.titleMicro Simulation Technique Modeling of Traffic on the Ataturk Highway of Samsunen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files