Publication:
Sınıf Öğretmenlerinin Çevre ve Alan Ölçme Öğretimine İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorKesten, Alper
dc.contributor.authorTürk, Harun
dc.contributor.authorArlı, Yağmur
dc.contributor.authorSoylu, Zarif Safa
dc.contributor.authorGülmen, Özlem
dc.contributor.authorFener, Nazmiye İrem
dc.date.accessioned2025-12-11T01:53:06Z
dc.date.issued2022
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin çevre ve alan öğretimine yönelik görüşlerini nitel bir araştırma yoluyla incelemektir. Araştırmanın örneklemi, amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu bağlamda; 3. ve 4. sınıfta görev yapan 10 sınıf öğretmeni (5 kadın-5 erkek) ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ile incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin birçoğunun çevre ve alan ölçme öğretimini farklı ders içerikleri ile ilişkilendirerek gerçekleştirdiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, sınıf öğretmenlerinin ilkokul öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini dikkate aldıkları, öğretimi somut materyaller üzerinden planladıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın bir başka sonucu ise, sınıf öğretmenlerinin birçoğunun öğretim esnasında tahmin etkinliklerine yer vermediğinin belirlenmesidir. Ayrıca, sınıf öğretmenlerinin rutin problemlerden oluşan etkinlikleri çevre ve alan ölçme öğretiminde sıklıkla kullandıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda; rutin olmayan problemlere öğretim etkinliklerinde yer verilmemesinin önemli bir eksiklik olduğu düşünülmektedir. Son olarak, sınıf öğretmenleri uzaktan eğitim sürecinin çevre ve alan ölçme öğretimini –somut yaşantı sağlayamaması nedeniyle- olumsuz etkilediğine dikkat çekmiştir.en_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1054014
dc.identifier.endpage312en_US
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.trdizinid1146302
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1054014
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1146302/sinif-ogretmenlerinin-cevre-ve-alan-olcme-ogretimine-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12712/47383
dc.identifier.volume0en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Çevre ve Alan Ölçme Öğretimine İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files