Publication:
Kelime Öğretiminde Beden Dili ve Yüz İfadeleri Kullanımının Öğrencilerin Başarı Düzeylerine Etkisi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

ivÖZBu çalışmanın amacı 6. sınıf öğrencilerine kelime öğretiminde beden dilive yüz ifadeleri kullanımının öğrencilerin Kelime Başarı Düzeylerini arttırmadatanımlama, örneklendirme ve eşleştirme gibi tekniklerden daha etkili olupolmadığının incelenmesidir. Dört haftalık kelime öğretimi süresince, yaklaşık onaktivite kontrol grubunda (6-H) tanımlama, örneklendirme ve eşleştirmeteknikleriyle çalışılırken; deney grubunda (6- ), öğrencilerin kavrama ve akıldatutma sürelerini arttırmak amacıyla beden dili ve yüz ifadeleri kullanılarakçalışılmıştır.Araştırmanın başında, öğrencilerin Kelime Başarı Düzeylerini ölçmek içinaraştırmacı tarafından hazırlanan ve elli soru içeren çoktan seçmeli Kelime BaşarıTesti her iki gruba Ön-test olarak uygulanmıştır. Test kapsamında verilenkelimeler, lköğretim Programı ve 6. sınıf ngilizce Dersi Yıllık Planı'nda yer alanders konularına göre seçilmiştir. Uygulamanın sonunda, Kelime Başarı Testi Son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının Ön-test ve Son-testpuanları Mann-Whitney U Testi ile analiz edilmiştir. Grupların Ön-test sonuçlarıkarşılaştırıldığında uygulamanın başında gruplar arasında anlamlı bir farklılığınbulunmadığı gözlenmiştir. Diğer taraftan, Son-test puanları karşılaştırıldığında,uygulamanın sonunda deney grubundaki öğrencilerin Kelime Başarı Düzeylerininkontrol grubundaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir.Her bir grubun Ön-test ve Son-test sonuçları Wilcoxon şaretli SıralarTesti ile analiz edilmiştir. Kontrol grubunun Ön-test ve Son-test puanlarıkarşılaştırıldığında, öğrencilerin Kelime Başarı Düzeylerindeki farklılığın anlamlıolduğu saptanmıştır. Fakat her iki grup kıyaslandığında, deney grubundakiöğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre daha fazla gelişme kaydettiklerigözlenmiştir. Sonuçlar incelendiğinde, Çarşamba Atatürk lköğretim Okulu 6.sınıf öğrencilerine kelime öğretiminde beden dili ve yüz ifadeleri kullanımının,vtanımlama, örneklendirme ve eşleştirme tekniklerine göre daha etkili olduğukanıtlanmıştır.
viABSTRACTThe aim of this thesis is to investigate whether the use of body languageand facial expressions in vocabulary teaching to 6th grade students is moreefficient in increasing students? Vocabulary Success Level than the techniquessuch as definition, giving examples and matching. During four weeks of study,approximately 10 activities have been studied through definition, giving examplesand matching techniques in the control group (6-H) while the same activities havebeen studied through body language and facial expressions in the experimentalgroup (6- ).In order to evaluate the students? Vocabulary Success Level, a VocabularySuccess Test has been applied as a pre-test and a post-test to the both groups. Thevocabulary in the test has been taken from Primary School Syllabus of the 6thgrade students. The pre-test and post-test results of the groups have been analyzedby Mann-Whitney U Test. The comparison of the pre-test scores indicates thatthere is not a significant difference between both groups at the beginning of thestudy. However, the comparison of the post-test scores show that the experimentalgroup is more successful than the control group.According to Wilcoxon Signed Rank Test results, the comparison of thepre-test and post-test of the control group indicates that there is a statisticaldifference in the Vocabulary Success Level of the students. However, the resultsof both groups show that the use of body language and facial expressions invocabulary teaching to 6th grade students in Çarşamba Atatürk Primary School hasbeen proved to be more efficient than the use of definition, giving examples andmatching techniques.

Description

Tez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2007
Libra Kayıt No: 15212

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

204

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By