Publication:
Eğitimde Kalitenin Artırılması ve Öğretmenlerin Özlük Hakları Açısından Kariyer Basamakları Uygulamasının Değerlendirilmesi: Samsun İli Örneği

dc.contributor.advisorGül, İbrahim
dc.contributor.authorBakan, Sibel
dc.date.accessioned2020-07-21T22:04:51Z
dc.date.available2020-07-21T22:04:51Z
dc.date.issued2013
dc.departmentOMÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2013en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 66201en_US
dc.description.abstractİş dünyasında işgörenlerin, mesleki yaşamları boyunca performanslarını düşürmeden çalışmalarını sağlamak üzere çeşitli uygulamalara yer verilir. Kariyer uygulaması da bunlardan biridir. Kariyer, meslekte ilerlemeyi esas olan bir kavramdır. Öğretmenlik mesleğinde de buna benzer bir uygulama başlatılmış olup, bu uygulama eleştirilere de neden olmuştur.Bu araştırma, eğitimde kalitenin artırılması ve öğretmenlerin özlük hakları açısından kariyer basamakları uygulamasının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin kariyer basamaklarıyla ilgili görüşlerine başvurulmuş ve bu görüşlerin kıdem, cinsiyet, eğitim durumu, kariyer basamaklarındaki durum, çalışılan ilçe, çalışılan kurumun türü değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğiyle ilgili bulgular elde edilmiştir.Araştırma evreni Samsun ilindeki Atakum, Bafra, İlkadım ve Kavak ilçelerinde görevli 2709 öğretmen olup, bunların arasından tabakalama örnekleme yoluyla 704'ü seçilerek örneklem oluşturulmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimleyici istatistiksel teknikler ile Mann-Whitney U, Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; katılımcılar, öğretmenlik mesleğinin kariyer basamakları biçiminde yapılandırılmasına az düzeyde katılmaktadırlar. Öğretmenler yapılan uygulamanın olumlu olduğu kadar olumsuz sonuçlarının da olduğunu düşünmektedirler.Öğretmenlerin kariyer basamakları uygulamasıyla ilgili görüşleri arasında kıdem, kariyer basamağındaki durum, çalışılan ilçe değişkenlerine göre anlamlı fark görülmüştür. Buna karşılık öğretmenlerin kariyer basamakları uygulamasına ilişkin görüşlerinin arasında cinsiyet, çalışılan kurumun türü, eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık ortaya çıkmadığı belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Kalite, Özlük Hakları, Kariyer, Öğretmenlik Mesleğinde Kariyer Basamakları
dc.description.abstractMany implementations are carried out in professional world to enable employees to work throughout their professional lives without degrading performance. The career application is one of those implementations. Career is a concept based on advancement in the professional occupation. Such implementations have also started to be used in teaching profession, yet it has been criticized.This study was conducted to evaluate the implementation of career promotion system in teaching profession, from the perspectives of the quality in education and teachers? personal rights. In this study, teachers? opinions about career stages are consulted and these opinions are analyzed in terms of the seniority, gender, educational level, current carreer position, district and school.The population of the study consists of 2709 teachers in Samsun, in Atakum, Bafra, İlkadım and Kavak provinces, 704 of them are chosen to participate in the study through stratified sampling. Descriptive statistics and Mann-Whitney U, Kruskall Wallis tests were used to analyze the data.The findings showed that the teachers agree on constituting the teaching profession by career promotion system in lower level. Teachers think that this implementation has both positive and negative aspects.It has been concluded that according to seniority, career degree and district, there are meaningful differences among teachers? opinons about implementing career stages in teaching profession, from the perspectives of quality in education and personal rights. On the other hand, no meaningful differences in teachers? opinions about implementing career stages in terms of gender, educational background and school were found.Key Words: Quality, Personal Rights, Career, The Career Stages In Teaching Professionen_US
dc.formatX, 142 y. ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage157
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3US2-K3L9i5CzAX7yoTeOj9kMlCbhzjnUMatxzVrVvkX6C
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/66201.pdf
dc.identifier.yoktezid356803
dc.language.isotren_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectKalite
dc.subjectKariyer
dc.subjectKariyer Geliştirme
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectÖzlük Hakları
dc.subjectCareeren_US
dc.subjectCareer Developmenten_US
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectEmployee Personal Rightsen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectÖğretmenlik
dc.subjectTeachingen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B166e 2013en_US
dc.titleEğitimde Kalitenin Artırılması ve Öğretmenlerin Özlük Hakları Açısından Kariyer Basamakları Uygulamasının Değerlendirilmesi: Samsun İli Örneği
dc.titleEvaluating Implementation of Career Promotion System in Teaching Profession, From the Perspectives of Quality in Education and Teachers' Personal Rights: Sample for the Province Samsunen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files