Publication:
İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıkları İle Sorumluluk Değeri Kazanım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ile sorumluluk değeri kazanım düzeyleri arasındaki ilişkinin, sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırma, nicel verilere dayanan ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın araştırma evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Samsun ili Ladik ilçesinde 3. ve 4. sınıfa öğrenim gören 269 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 'Çocuklar için Dijital Bağımlılık Ölçeği' ve 'Sorumluluk Değer Ölçeği' ile toplanmıştır. Veri analizinde Bağımsız Gruplar için t Testi ve Çocuklar için Dijital Bağımlılık Ölçeği ile Sorumluluk Değer Ölçeği arasındaki ilişkiyi ölçmek için Basit Doğrusal Korelasyon Testi kullanılmıştır. Araştırmada 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ölçeği puanı ve bu ölçeğin tüm alt boyutları ile cinsiyet değişkeni arasındaki farklılığın anlamlı olduğu gözlemlenirken, sınıf seviyesi ile aralarında anlamlı fark gözlenmemiştir. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sorumluluk değeri kazanım düzeyi ile cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin arasındaki ilişki incelenmiştir. Öğrencilerin sorumluluk değeri ölçeği puanları ile cinsiyet arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sorumluluk değeri kazanım düzeyi puanları ile sınıf seviyeleri arasındaki ilişkide ise ölçeğin toplam puanı ile temizlik ve düzen alt boyutu puanları anlamlı fark gözlenirken, diğer 3 boyut arasında anlamlı fark gözlenmemiştir. Öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı puanları ile sorumluluk değeri kazanım düzeyi arasında anlamlı ilişki olduğu görülmüştür.
The aim of this study is to investigate the relationship between digital game addiction and the levels of responsibility value acquisition among primary school students, considering class level and gender variables. The research employs a correlational survey model based on quantitative data. The study population consists of 269 primary school students in the 3rd and 4th grades in Ladik district, Samsun province, during the 2022-2023 academic year. Data for the study were collected using the 'Digital Addiction Scale for Children' and the 'Responsibility Value Scale.' Independent Samples t-Test and Simple Linear Correlation Test were used for data analysis to measure the relationship between the Digital Addiction Scale for Children and the Responsibility Value Scale.While significant differences were observed in the scores of 3rd and 4th-grade students on the digital game addiction scale and all its sub-dimensions concerning the gender variable, no significant differences were observed based on the class level. The study examined the relationship between the level of responsibility value acquisition of 3rd and 4th-grade students and the variables of gender and class level. A significant difference was found between the scores on the responsibility value scale and gender. Regarding the relationship between responsibility value acquisition level scores and class levels, significant differences were observed in the total score of the scale and the cleanliness and order sub-dimension, while no significant differences were observed among the other three dimensions. A significant relationship was found between students' scores on digital game addiction and the level of responsibility value acquisition.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

76

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By