Publication:
İlköğretim Öğrencilerine Vatandaşlık Bilinci Kazandırmada Kavram Karikatürü Kullanımının Etkisi

dc.contributor.advisorÖksüz, Yücel
dc.contributor.authorBaba, Melek
dc.date.accessioned2020-07-21T21:16:56Z
dc.date.available2020-07-21T21:16:56Z
dc.date.issued2012
dc.departmentOMÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.descriptionTez (yüksek lisans) -- Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2012en_US
dc.descriptionLibra Kayıt No: 70393en_US
dc.description.abstractİlköğretim öğrencilerine vatandaşlık bilinci kazandırmada kavram karikatürü kullanımının etkisinin sorgulandığı bu araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Samsun ili Asarcık ilçesindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Ön test- son test kontrol gruplu deneysel desende hazırlanan araştırmaya, 62 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır.Deney grubunda dersler, kavram karikatürleri kullanılarak gerçekleştirilirken, kontrol grubunda 2005 ilköğretim Sosyal Bilgiler programına uygun olarak sürdürülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Bir Ülke Bir Bayrak Ünitesi Başarı Testi? ve Deveci (2002) tarafından geliştirilen ?Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler t testi ile Mann-Whitney U testinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, kavram karikatürü kullanımının öğrencilerin başarı ve kalıcılık düzeylerinde anlamlı farklılık yaratmasına karşın derse yönelik tutumlarını etkilemediği gözlenmiştir. Elde edilen bulgular, literatür ışığında yorumlanmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Vatandaşlık, Vatandaşlık Bilinci, Kavram Karikatürü, Tutum, Kalıcılık, Başarı
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the effect of use of concept cartoons in gaining of citizenship consciousness of primary school students. The research was carried out with 62 5th grade students who studied in 2010-2011 academic year in an elementary school in Asarcık district of Samsun. The research was conducted as an experimental study according to the ?pretest and posttest control group model?.In experimental group lessons were taught by using concept cartoons. In control group lessons were taught acoording to 2005 in Social Sciences Curriculum. The data were collected with the achievement test as called ?One Country One Flag? developed by researcher and ?Attitude Scale Towards Social Sciences Course? developed by Deveci (2002). Independent sample t test and Mann Whitney U test were utilized to analyze the data.The research results showed that despite using concept cartoons creates significace differences on the students? achievement and retention levels, it doesn?t effect attitudes towards course. The obtained findings were commented in the light of literature and some suggestions were presented.KeyWords : Citizenship, Citizenship Consciousness, Concept Cartoons, Attitude, Retention, Achievementen_US
dc.formatXI, 105 y. : şekil, tablo ; 30 sm.en_US
dc.identifier.endpage118
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiENCT3J9buCxNlPD7mv2qjkhFRcmEebARI_fsRNWDeDY
dc.identifier.urihttp://libra.omu.edu.tr/tezler/70393.pdf
dc.identifier.yoktezid311862
dc.language.isotren_US
dc.language.isotr
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US]
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectKavram Karikatürleri
dc.subjectSosyal Bilgiler Dersi
dc.subjectSosyal Bilgiler Eğitimi
dc.subjectSosyal Bilgiler Öğretimi
dc.subjectTutumlar
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectVatandaşlık
dc.subjectConcept Cartoonsen_US
dc.subjectÖğrenci Tutumu
dc.subjectSocial Studies Courseen_US
dc.subjectİlköğretim Öğrencileri
dc.subjectSocial Studies Educationen_US
dc.subjectSocial Studies Teachingen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectCitizenshipen_US
dc.subjectStudent Attitudeen_US
dc.subjectPrimary Education Studentsen_US
dc.subject.otherTEZ YÜK LİS B112i 2012en_US
dc.titleİlköğretim Öğrencilerine Vatandaşlık Bilinci Kazandırmada Kavram Karikatürü Kullanımının Etkisi
dc.titleThe Effect of the Use of Concept Cartoons in Gaining Citizenship Consciousness of Primary School Studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files