Publication:
Lisans Düzeyindeki Resim Atölye Derslerinde Plastik Anlayışın Öğretimi (Kavramlar ve Terimler)

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Lisans düzeyi resim atölye derslerinde nasıl bir atölye eğitimi verilmesi gerektiği konusunda ortak bir cevap bulmak gerçekten zordur. Ülkemizin çeşitli bölgelerinde yer alan fakültelerde, hatta aynı bölümün farklı iki atölyesinde farklı anlayışlar ve sistemler atölye eğitimi kapsamında kullanılmaktadır. Ancak her alanda olduğu gibi resim atölye derslerinde de kullanılabilir bir ortak dil, bu derslerde verilecek olan bilgiyi somutlaştıracaktır. Bu ortak dil, kavramlardan ve terimlerden oluşmalıdır. Bu kavram ve terimler, kaynağını sanatın kendi tarihi ve kültüründe bulur. Bu nedenle sanatın kendi tarihi içinde görülen sorunlar ve çözümler öğrencinin atölye eğitimi kapsamında plastiği öğrenmesinde önerilebilir geçerli bir çerçeve sunmaktadır.
It is really difficult to find an answer to the question how a painting studio course should be taught in painting studio courses at undergraduate level. There are different approaches and systems in the faculties in various region of Turkey, even in two different ateliers of the same department. But as in every field, an applicable common language in painting courses will legalize the knowledge to be given in these courses. This common language should consist of concepts and terms which find their sources in the history and culture of the art itself. Thus, problems and solutions seen in the history of the art present a suggestible valid framework in that students learn plastics within the scope of painting studio education.

Description

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

19

Issue

2

Start Page

609

End Page

622

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By