Publication:
Mesnevî Destekli Değerler Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisi

dc.contributor.authorKıroglu, Mustafa Kasım
dc.contributor.authorTaş, Halil
dc.date.accessioned2020-06-21T12:27:37Z
dc.date.available2020-06-21T12:27:37Z
dc.date.issued2019
dc.departmentOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.department-tempOndokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Mesnevî Destekli Değerler Eğitimi’nin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, misafirperverlik, yardımseverlik, vatanseverlik, aile birliğine önem verme ve hoşgörü değerlerine ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada, deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin tutumları arasındaki farkı ortaya koymak amacıyla ön test-son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen tutum ölçeği ve görüşme formlarıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrası misafirperverlik, yardımseverlik, vatanseverlik, aile birliğine önem verme ve hoşgörü değerlerine ilişkin tutum puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Uygulama sonrası deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, deney öncesi ve deney sonrası tutum puanları arasında cinsiyet, anne-baba öğrenim düzeyi ve ailenin gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yapılan görüşmelerde, Mesnevî Destekli Değerler Eğitimi uygulamasının, değer öğretim sürecini somutlaştıran, değerlerin öğrenilmesini kolaylaştıran ve öğrencilerin değerlere ilişkin tutumları üzerinde olumlu etki yapan başarılı bir uygulama olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.doi10.14527/pegegog.2019.008
dc.identifier.endpage254en_US
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.issn2148-239X
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.trdizinid348672
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14527/pegegog.2019.008
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/348672/the-effect-of-mesnevi-supported-values-education-on-the-attitudes-of-4th-grade-students-in-primary-school
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.wosWOS:000460444200009
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic Ltd Ştien_US
dc.relation.ispartofPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.relation.journalPegem Egitim Ve Ogretim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleMesnevî Destekli Değerler Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files