Publication: Mesnevî Destekli Değerler Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisi
| dc.contributor.author | Kıroglu, Mustafa Kasım | |
| dc.contributor.author | Taş, Halil | |
| dc.date.accessioned | 2020-06-21T12:27:37Z | |
| dc.date.available | 2020-06-21T12:27:37Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.department | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
| dc.department-temp | Ondokuz Mayıs Üniversitesi,T.C. Milli Eğitim Bakanlığı | en_US |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Mesnevî Destekli Değerler Eğitimi’nin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, misafirperverlik, yardımseverlik, vatanseverlik, aile birliğine önem verme ve hoşgörü değerlerine ilişkin tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada, deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin tutumları arasındaki farkı ortaya koymak amacıyla ön test-son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen tutum ölçeği ve görüşme formlarıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama sonrası misafirperverlik, yardımseverlik, vatanseverlik, aile birliğine önem verme ve hoşgörü değerlerine ilişkin tutum puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Uygulama sonrası deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, deney öncesi ve deney sonrası tutum puanları arasında cinsiyet, anne-baba öğrenim düzeyi ve ailenin gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yapılan görüşmelerde, Mesnevî Destekli Değerler Eğitimi uygulamasının, değer öğretim sürecini somutlaştıran, değerlerin öğrenilmesini kolaylaştıran ve öğrencilerin değerlere ilişkin tutumları üzerinde olumlu etki yapan başarılı bir uygulama olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
| dc.identifier.doi | 10.14527/pegegog.2019.008 | |
| dc.identifier.endpage | 254 | en_US |
| dc.identifier.issn | 2146-0655 | |
| dc.identifier.issn | 2148-239X | |
| dc.identifier.issue | 1 | en_US |
| dc.identifier.scopusquality | N/A | |
| dc.identifier.startpage | 209 | en_US |
| dc.identifier.trdizinid | 348672 | |
| dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14527/pegegog.2019.008 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/348672/the-effect-of-mesnevi-supported-values-education-on-the-attitudes-of-4th-grade-students-in-primary-school | |
| dc.identifier.volume | 9 | en_US |
| dc.identifier.wos | WOS:000460444200009 | |
| dc.identifier.wosquality | N/A | |
| dc.language.iso | en | en_US |
| dc.publisher | Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Tic Ltd Şti | en_US |
| dc.relation.ispartof | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi | en_US |
| dc.relation.journal | Pegem Egitim Ve Ogretim Dergisi | en_US |
| dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | Eğitim | en_US |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
| dc.subject | Din Bilimi | en_US |
| dc.title | Mesnevî Destekli Değerler Eğitiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Tutumlarına Etkisi | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
| dspace.entity.type | Publication |
